Derbystar verlengt partnership Eredivisie

Derbystar verlengt partnership Eredivisie
  • Sponsoring
  • 2 mei 2019 @ 09:49
  • 16426 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BrandingPartnershipVoetbal

In de Eredivisie wordt ook de komende drie seizoenen met een bal van Derbystar gevoetbald. Distributeur Deventrade en Eredivisie Media & Marketing (EMM) kwamen de contractverlenging overeen in aanloop naar de lancering van de nieuwe officiële Eredivisiebal, de 'Rembrandt’.

De contractverlenging betekent een vervolg van de samenwerking tussen Deventrade en de Eredivisie, die al in 2008 is gestart. 'Een voetbal van Derbystar staat alom bekend als kwalitatief hoogstaand en voorzien van verfijnde technieken', zegt Eredivisie-directeur Alex Tielbeke. 'Daarnaast durft Derbystar samen met ons te kiezen voor elegante ontwerpen, die vaak ook nog eens een maatschappelijk sterk verhaal vertellen. Daarom zijn ze een ideale partner voor de Eredivisie.'

Vernieuwend design

Deventrade en de Eredivisie zijn de afgelopen jaren een vernieuwende weg ingeslagen door voor het design van de bal de samenwerking te zoeken met bekende Nederlanders en geregeld te kiezen voor een maatschappelijk verhaal. Na het speciale ontwerp van Henk Schiffmacher voor ’60 jaar Eredivisie’ (2017) en het ontwerp van een elftal kinderen onder leiding van Johnny de Mol (2018), sieren door een samenwerking met het Rijksmuseum komend seizoen etsen van Rembrandt de officiële wedstrijdbal van de Eredivisie. Dit als onderdeel van ‘Het jaar van Rembrandt’.

Deze aanpak bevalt ook Derbystar, zegt Marthijn Pothoven, algemeen directeur Deventrade. 'De Eredivisiebal is een uniek product met een bijzondere, verbindende rol. Daarom is het zo mooi om ieder jaar opnieuw te verrassen met het design. Bovendien is het voor ons een geweldige uitdaging om het maximale uit de technische mogelijkheden te halen. De gedetailleerde etsen van Rembrandt die op de panels zijn geprint, vormen daarin een nieuw hoogtepunt. Wij zijn erg trots op de samenwerking met de Eredivisie en kijken uit naar de komende seizoenen.'

Derbystar is marktleider

Willem van Hanegem, die onlangs de eerste Rembrandtbal in ontvangst mocht nemen (zie foto boven), zei het in talkshow ‘M’ als volgt: 'Het is een Derbystar. Als je daar niet mee kan trappen, dan kan je net zo goed stoppen.' Een mooie samenvatting van hoe Derbystar-ballen doorgaans door profcoaches en topspelers worden beoordeeld. Niet voor niets is het de officiële wedstrijdbal van de Eredivisie, Bundesliga, Keuken Kampioen Divisie, Tweede en Derde Divisie én marktleider in amateurvoetbal.

Derbystar staat met name bekend om de zeer stabiele vluchteigenschappen. Gevormd door 32 panels en een perfecte ronde binnenbal, het juiste contragewicht en de zorgvuldige manier van stikken. De Brillant APS, de bal die in de Eredivisie wordt gebruikt, is door de Universiteit van Tsukuba (Japan) in een windtunnel getest. Het resultaat toont aan dat de voetbal betere aerodynamische eigenschappen heeft dan elke andere bal. De bal wordt pas in een laat stadium van de vlucht gevoelig voor luchtweerstand. Dit zorgt voor een hogere, langdurige snelheid met een gelijkmatige vlucht.

De nieuwe bal is vanaf aankomend seizoen verkrijgbaar bij de sportspeciaalzaak en via webwinkels. De bal verschijnt ook in een mini-, replica- en light-editie.

Marthijn Pothoven (Deventrade) en Alex Tielbeke (Eredivisie). Foto's: Bas Losekoot.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken