Hyundai nieuwe mobiliteitspartner KNVB

Hyundai nieuwe mobiliteitspartner KNVB
  • Sponsoring
  • 13 mei 2019 @ 10:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Partnership

Hyundai is voor 4 jaar de nieuwe mobiliteitspartner van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB). Omdat Hyundai behalve supporter van de voetbalsport ook groot fan is van duurzame mobiliteit, participeert Hyundai eveneens in het mobiliteitsprogramma GO van de KNVB.

Tijdens een bijeenkomst op 10 mei in de Johan Cruijff ArenA zijn – onder toeziend oog van topcoach Guus Hiddink, die een bijzondere band met zowel Korea als Nederland onderhoudt – door President Hyundai Motor Nederland Dong Hwan Shin, Managing Director Hyundai Motor Nederland Berend Jan Hoekman, Directeur Betaald Voetbal KNVB Eric Gudde en Directeur Amateur- en Vrouwenvoetbal KNVB Jan Dirk van der Zee de handtekeningen gezet onder het contract dat Hyundai voor de komende vier jaar aan de KNVB verbindt.

CO2- uitstoot terugdringen

Omdat Hyundai behalve supporter van de voetbalsport ook groot fan is van duurzame mobiliteit, participeert Hyundai eveneens in het mobiliteitsprogramma GO van de KNVB. Wekelijks gaan honderdduizenden voetballers en voetbalsters met de auto op pad naar trainingen en wedstrijden. Samen met de KNVB gaat Hyundai aan de slag om de schadelijke CO2-uitstoot hiervan terug te brengen. Dat doet Hyundai – samen met de andere KNVB GO Partners ENGIE en Athlon – onder meer door mensen bewuster om te laten gaan met energie en door elektrisch rijden naar uitwedstrijden te stimuleren.

Voetbal in DNA van Hyundai

Voetbal zit in het DNA van Hyundai. De autofabrikant is sinds 1999 Partner van de Wereldvoetbalbond FIFA en als zodanig nauw betrokken bij de wereldkampioenschappen voetbal. Sinds dit jaar is Hyundai ook sponsor van diverse Europese topclubs: Chelsea FC (Engeland), AS Roma (Italië), Olympique Lyonnais (Frankrijk), Hertha BSC (Duitsland) en Atlético Madrid (Spanje). Hyundai is ook prominent aanwezig tijdens het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen – met het Oranje-team – dat deze zomer in Frankrijk wordt gehouden. Het partnerschap met de KNVB sluit daar naadloos op aan.

‘Voetbal is onze passie en past bij ons imago’, zegt Berend Jan Hoekman, algemeen directeur van Hyundai Motor Nederland. ‘En voetbal gaat veel verder dan alleen sportiviteit. Ook zaken als vitaliteit, teamgeest en respect spelen hierbij een duidelijke rol. En wanneer je die lijn dan doortrekt, kom je ook uit bij zorgzaamheid en het klimaat. Daar pakt Hyundai als actieve GO Partner van de KNVB zijn verantwoordelijkheid.’

KNVB: podium voor elektrische mobiliteit

De band met de KNVB komt voor Hyundai als geroepen. Het automerk is in Nederland een van de belangrijkste leveranciers van batterij-elektrische auto’s, waterstof-elektrische voertuigen, hybrideauto’s en plug-in hybrideauto’s. Hoekman: ‘De Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond biedt voor al deze eco-vriendelijke modellen het perfecte podium. Voetbal brengt mensen nader tot elkaar. De KNVB heeft 1,2 miljoen aangesloten leden. Dat betekent dat elk weekeinde honderdduizenden mensen naar trainingen en (uit)wedstrijden reizen. Als zij dat in een elektrische auto doen, of in een hybridevoertuig, dan wordt de CO₂-uitstoot enorm beperkt.’

Eric Gudde, Directeur Betaald Voetbal van de KNVB: ‘Binnen het mobiliteitsprogramma GO worden de komende jaren verschillende oplossingen ontwikkeld binnen drie pijlers: het speelschema, het amateurvoetbal en de Oranje-elftallen. Zo zal er gekeken worden naar het optimaliseren van speelschema’s, het integreren van nieuwe manieren van transport, slimme oplaadpalen voor elektrische voertuigen en technische oplossingen voor bijvoorbeeld het “samen naar de wedstrijd rijden”.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken