KNZB start partner-project Pool of Support

KNZB start partner-project Pool of Support
  • Sponsoring
  • 10 mei 2019 @ 10:25
  • 14478 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportmarketingPartnershipSport

Zwembond KNZB komt met een nieuw partnerprogramma: de Pool of Support. Dit programma bestaat uit bedrijven die actief zijn in de zwembadbranche, de zwemsport een warm hart toedragen en die een bijdrage willen leveren om de topsportprogramma’s van de bond naar een nog hoger niveau te brengen.

Hellebrekers, Slangen+Koenis en Variopool - al jaren trouwe partners van de topsport binnen de KNZB - staan aan de basis van de Pool of Support. 'We zijn niet op zoek gegaan naar partners, maar hebben onze huidige partners vanaf het eerste moment aangehaakt bij het samenstellen van deze propositie', zegt Ben Mansvelder, manager marketing, communicatie en partnerships van KNZB. 'Deze drie partners zijn sinds jaar en dag betrokken bij de zwemsport en staan altijd open voor innovatieve ideeën. Dat juist zij de founding fathers van de Pool of Support zijn en daarmee een voortrekkersrol vervullen, verbaast mij dus niet.'

Nieuwe partners

Naast Hellebrekers, Slangen+Koenis en Variopool​ zijn ook EVA Optic, Myrtha Pools en VDH Water al aangesloten bij de Pool of Support. 'Bedrijven binnen de Pool of Support zorgen zelf mede voor het aandragen van andere potentiële leden', zegt Mansvelder. 'Dat er direct drie andere bedrijven zijn aangehaakt, zegt iets over de kracht van dit concept. Voor het eind van 2020 zijn er tien bedrijven vertegenwoordigd.'

De Pool of Support vormt één partner van de KNZB, naast de bestaande partners Nederlandse Loterij, TeamNL en Arena. In de 'pool' is te allen tijde plaats voor tien bedrijven. Met elk bedrijf mikt de KNZB op samenwerkingen voor de duur van vier jaar.

Van elkaar leren

'Wat we horen is dat de leden van de Pool of Support elkaar regelmatig tegenkomen in de branche, maar de verbinding missen', vertelt Mansvelder. 'Om die verbinding te leggen en om van elkaar te leren, gaan we inspirerende sessies organiseren en samen internationale topwedstrijden bezoeken. Ook willen de aangesloten partijen opleidingsplaatsen gaan bieden voor sporters.'

Topsporters worden tijdens hun carrière actief begeleid in studie en uitstroom naar werk, zegt Mansvelder. 'Wanneer deze sporters vanuit opleiding of topsport uitstromen naar één van de aangesloten bedrijven, blijven ze op termijn behouden voor de zwemsport. De bedrijven zijn altijd op zoek naar gekwalificeerd, gemotiveerd en veelal technisch personeel.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken