Mastercard versterkt focus op vrouwenvoetbal

Mastercard versterkt focus op vrouwenvoetbal
  • Sponsoring
  • 22 mei 2019 @ 12:21
  • 15244 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsorshipVoetbal

Mastercard vergroot zijn sponsoractiviteiten in het vrouwenvoetbal. Met behulp van investeringen in clubs en ambassadeurs wil het betaalbedrijf bijdragen aan verdere professionalisering van de sterk groeiende sport.

De sponsoring in het vrouwenvoetbal bevat een combinatie van clubs en spelers, zoals Olympique Lyon en Arsenal Football Club, maar ook een aantal merkambassadeurs van teams.

Ontwikkeling van sport(st)ers

Daarmee ondersteunt Mastercard, dat bekend staat als een actieve sponsor van grote sportevenementen wereldwijd, de ontwikkeling van clubs en individuele sporters. Met het selecteren van ambassadeurs hoopt het bedrijf bovendien meisjes en vrouwen verder te stimuleren om hun sport professioneel uit te oefenen en de bekendheid van vrouwenvoetbal verder te vergroten.

Op dit moment is voetbal de meest beoefende sport onder jonge vrouwen. Door het succes van de clubs en de opkomst van grote talenten in de internationale vrouwenvoetbalwereld zal deze populariteit naar verwachting blijven stijgen. Omdat de sport steeds professionelere en competitievere vormen aanneemt, is dit volgens Mastercard het juiste moment om intensiever te sponsoren.

Waarom Olympique Lyon?

Olympique Lyon stond dit weekend voor de achtste keer op rij in de Champions League-finale, waarvan er maar liefst zes keer werd gewonnen. De club toont zich ook in Frankrijk onverslaanbaar, dit seizoen werd zowel de nationale competitie als de beker gewonnen.

De belangrijkste Mastercard vrouwenvoetbal-ambassadeur van Olympique Lyon is Ada Hegerberg. De aanvaller van Olympique Lyon is de allereerste vrouwelijke ontvanger van de Ballon d’Or in 2018. De Ballon d’Or is een jaarlijkse award die sinds 1956 wordt uitgereikt aan de beste mannelijke speler ter wereld, en sinds 2018 ook aan de beste vrouwelijke speler. Andere belangrijke ambassadeurs zijn teamgenoten Kadeisha Buchanan, verdediger van Olympique Lyon en aanvoerder van het nationale team van Canada, en Wendie Renard, aanvoerder van Olympique Lyon en voormalig aanvoerder van het nationale team van Frankrijk.

Kampioen Arsenal

Arsenal Women FC is afgelopen maand kampioen geworden van de Women’s Super League (WSL). Met haar verleden bij Arsenal F.C. wordt Alex Scott de belangrijkste vrouwenvoetbal-ambassadeur van Mastercard. Alex Scott is voormalig aanvoerster van Arsenal en het Engelse nationale team, Financial Times Woman of the Year, MBE, verslaggeefster en de eerste vrouwelijke analist voor het herenvoetbal.

'Ik ben vereerd om samen met Mastercard te werken aan de ondersteuning en profilering van vrouwelijke sporters in hun doel om topresultaten te bereiken en hun professionele carrières na te jagen, in welke sport dan ook', aldus Alex Scott. 'Met Mastercard ben ik blij om op deze manier te helpen bij de ontwikkeling van vrouwenvoetbal.'

Progressieve visie

Het succes van beide teams staat model voor het damesvoetbal en is gestoeld op de progressieve visie door jarenlang geleden al te starten met volledig geprofessionaliseerde teams. Andere deelnemers aan deze invloedrijke selectie zijn Pernille Harder, aanvaller van VfL Wolfsburg en aanvoerder van het Deense nationale team, en Sam Kerr, spits van Chicago Red Stars en aanvoerder van het nationale team van Australië.

'Als merk geloven we dat we ook in onze sponsoractiviteiten dicht bij het publiek moeten staan. Daarnaast stappen we steeds meer van het sponsoren van losse momenten naar het ondersteunen van maatschappelijke ontwikkelingen', zegt Raja Rajamannar, chief marketing & communications officer bij Mastercard. 'Met een aanzienlijke investering in vrouwenvoetbal als professionele en invloedrijke sport, ondersteunen we niet alleen de atleten maar bouwen we tegelijkertijd mee aan langdurige programma’s om meisjes en vrouwen over de hele wereld te stimuleren om hun sportieve doelen na te streven.'

De belangrijkste sportsponsoring van Mastercard omvat vele van ’s werelds grootste sportevenementen en -organisaties, waaronder Roland-Garros, The Australian Open, UEFA Champions League, PGA Tour, Major Baseball League, Rugby World Cup, The Open, Copa América en de League of Legends Esports. Mastercard maakt gebruik van partnerships en middelen om ‘priceless experiences’ en ‘priceless surprises’ te creëren, zodat kaarthouders dichterbij hun favoriete sport en sporters kunnen zijn.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken