Office Centre hoofdsponsor van FC Groningen

Office Centre hoofdsponsor van FC Groningen
  • Sponsoring
  • 28 jun 2019 @ 11:08
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkSponsorshipVoetbal

Office Centre is met ingang van komend seizoen de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen. De specialist in kantoor-oplossingen voor ondernemers tekende een overeenkomst voor twee seizoenen met een optie op nog een derde contractjaar.

Office Centre neemt op de FC Groningen-shirts de plaats over van softwarebedrijf Payt, dat de afgelopen twee seizoenen hoofdsponsor was van FC Groningen. Office Centre is een zelfstandige onderneming met 39 vestigingen in Nederland, waaronder ook in Groningen. Er werken ruim 550 medewerkers bij het bedrijf en de eigen slogan luidt ‘Altijd een goed idee’.

Naamsbekendheid vergroten

'We zijn er uitermate trots op dat wij elkaar hebben weten te vinden', zegt Robbert Klaver, commercieel directeur van FC Groningen. 'Net als wij is Office Centre een landelijk opererende organisatie met een gezonde ambitie. Daarnaast is Office Centre met vier vestigingen in Noord-Nederland ook goed vertegenwoordigd in ons verzorgingsgebied, hetgeen voor binding zorgt.'

Frans Davelaar, CEO van Office Centre: 'Voetbal is een fantastische manier om onze naamsbekendheid te vergroten. De manier waarop FC Groningen haar ambities wil bereiken past ook bij de identiteit van Office Centre. Office Centre is trots op deze match.'

Payt blijft aan boord

Vertrekkende hoofdsponsor Payt blijft verbonden aan de 'Trots van het Noorden'. De naam van het Groningse softwarebedrijf zal komend seizoen de rugzijde van de groen-witte shirts sieren. Klaver benadrukt de eendrachtige samenwerking van de diverse partners in de totale invulling van de beschikbare sponsorposities op het shirt.

'Om te beginnen heeft Payt ondanks een optie voor een derde seizoen ruimte gemaakt voor Office Centre en FC Groningen zodoende de ruimte geboden om een nieuwe, meerjarige, overeenkomst met een nieuwe hoofdsponsor aan te gaan', zegt Klaver. 'Daarnaast heeft de combinatie van Health-I-Check, VitaalNed en Imagine Run op haar beurt de positie op de rugzijde afgestaan om plaats te maken voor de nieuwe uiting van Payt. Voor het meedenken en meewerken aan deze prachtige oplossing, willen we alle partijen heel hartelijk danken. Dit alles levert FC Groningen continuïteit voor wat betreft de inkomsten uit shirtsponsoring in de aankomende seizoenen.'

Alle partijen zijn overeengekomen dat er geen mededelingen worden gedaan over de bedragen die met het partnership zijn gemoeid.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken