CM.com maakt mobiel betalen mogelijk op Lowlands
- Sponsoring
- 31 jul 2019 @ 13:30
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EvenementEntertainmentOnline betalenMobile
- 31 jul 2019 @ 13:30
- Jeroen Mirck
Lowlands-sponsor CM.com, specialist in Conversational Commerce-oplossingen, maakt mobiel bestellen en betalen dit jaar mogelijk voor bezoekers van het populaire muziekfestival.
CM.com heeft onder de naam Mobile Order samen met Lowlands een pilot opgezet waarmee festivalgangers vanuit de Lowlands-app bij drie bars hun bestelling kunnen plaatsen. Na het invoeren van de bestelling in de app, verschijnt er een QR-code waarmee de bestelling bij de betreffende bar kan worden afgehaald. De betaling vindt na afloop van Lowlands in één transactie plaats, waardoor de portemonnee en fysieke muntjes op het festival achterwege blijven.
Festivals omarmen innovatie
Festivals omarmen innovatieve technologieën steeds meer. Dit is al langer het geval voor tickets; deze hoeven inmiddels niet meer geprint te worden, maar zijn via de smartphone te scannen bij aankomst. Het betaalproces zit ook in een innovatiespurt. Met Mobile Order verplaatst CM het bestel- en afrekenproces compleet naar de mobiele telefoon. De festivalganger hoeft geen aparte app te downloaden, maar kan Mobile Order binnen een paar minuten ín de Lowlands-app activeren.
Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com, is enthousiast over de pilot: 'Lowlands is een perfecte kans om festivalbezoekers kennis te laten maken met een geheel nieuwe festival-ervaring. Door samen te werken met organisator Mojo kunnen we technologie laten versmelten met de festivalwereld. En dit is nog maar een klein onderdeel van hoe de ervaring verbeterd kan worden. We vergemakkelijken met deze pilot het bestelproces en integreren de betaling in de Lowlands-app, maar dit is ook mogelijk voor de ticketverkoop, communicatie, verkoop van merchandise en alle andere aspecten die een festival zo leuk maken.'
Zoektocht naar betaal-oplossing
Mojo heeft voor de vorige edities van Lowlands veel bestaande betaalmogelijkheden onderzocht. Eric van Eerdenburg, directeur van Lowlands: 'Geen enkele betaaloplossing voldeed aan onze eisen van bedrijfszekerheid, gebruiksgemak en financiële veiligheid. CM.com presenteerde een oplossing met een totaal andere benadering aan ons. Ze brengen het betaalgemak naar onze app in plaats van naar een andere app of betaalterminal, en daarmee dus rechtstreeks naar de bezoekers. Geen rijen bij de muntkassa’s, maar bestellen waar je wil en wanneer je wil, en vervolgens met de QR-code de bestelling ophalen. Het systeem blijft bij pin-, of internetstoringen bovendien operationeel. Relaxter wordt het bijna niet voor het publiek, maar ook voor ons als organisator.'
Lowlands betaalt de rekening
Mobile Order is te vinden in het hoofdmenu van de officiële Lowlands-app en zal circa één week voorafgaand aan Lowlands worden geactiveerd. Vanaf dat moment kunnen bezoekers zich registreren voor gebruik. Ook tijdens het festival kunnen bezoekers besluiten gebruik te maken van Mobile Order.
Lowlands wil zo veel mogelijk bezoekers enthousiasmeren om Mobile Order te testen. Daarom lanceert de festivalorganisatie de winactie 'Lowlands betaalt je rekening'. Tien festivalbezoekers die hun bestellingen via Mobile Order plaatsen profiteren niet alleen van het betaalgemak, maar maken ook automatisch kans om hun hele Mobile Order-rekening cadeau te krijgen van Lowlands.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing