Mizuno en Rijksmuseum lanceren hardloopschoen

Mizuno en Rijksmuseum lanceren hardloopschoen
  • Sponsoring
  • 31 jul 2019 @ 10:55
  • 19690 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & CultuurRetailSport

Het Japanse sportmerk Mizuno en het Rijksmuseum in Amsterdam hebben de krachten gebundeld en samen een hardloopschoen ontwikkeld die geïnspireerd is op De Nachtwacht van Rembrandt.

Dit initiatief houdt uiteraard verband met het huidige Rembrandtjaar. De nieuwe Wave Ultima 11 Amsterdam is de officiële schoen van de TSC Amsterdam Marathon 2019, waarvan Mizuno voor de twintigste keer de hoofdsponsor is.

Het kleurenpalet is geïnspireerd op het beroemde licht-schaduwspel van De Nachtwacht, met een buitenkant van licht en donker en gouden accenten, en op de binnenzool staan fragmenten van het beroemde schilderij afgebeeld.

Hoofdsponsor Amsterdam Marathon

Mizuno werd in 1906 in Osaka, Japan opgericht. Het bedrijf is gespecialiseerd in hardlopen, volleybal, handbal, korfbal, voetbal, judo en tennis, en werkt in de Benelux samen met sporters als Estavana Polman en Laura Dijkema om de kwaliteit van de schoenen te optimaliseren.

De hardloopschoen is verkrijgbaar bij hardloopspeciaalzaken en webshops en kost 134,95 euro.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken