Mizuno en Rijksmuseum lanceren hardloopschoen
- Sponsoring
- 31 jul 2019 @ 10:55
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsoringKunst & CultuurRetailSport
- 31 jul 2019 @ 10:55
- Jeroen Mirck
Het Japanse sportmerk Mizuno en het Rijksmuseum in Amsterdam hebben de krachten gebundeld en samen een hardloopschoen ontwikkeld die geïnspireerd is op De Nachtwacht van Rembrandt.
Dit initiatief houdt uiteraard verband met het huidige Rembrandtjaar. De nieuwe Wave Ultima 11 Amsterdam is de officiële schoen van de TSC Amsterdam Marathon 2019, waarvan Mizuno voor de twintigste keer de hoofdsponsor is.
Het kleurenpalet is geïnspireerd op het beroemde licht-schaduwspel van De Nachtwacht, met een buitenkant van licht en donker en gouden accenten, en op de binnenzool staan fragmenten van het beroemde schilderij afgebeeld.
Hoofdsponsor Amsterdam Marathon
Mizuno werd in 1906 in Osaka, Japan opgericht. Het bedrijf is gespecialiseerd in hardlopen, volleybal, handbal, korfbal, voetbal, judo en tennis, en werkt in de Benelux samen met sporters als Estavana Polman en Laura Dijkema om de kwaliteit van de schoenen te optimaliseren.
De hardloopschoen is verkrijgbaar bij hardloopspeciaalzaken en webshops en kost 134,95 euro.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing