Roompot stopt als wielersponsor

Roompot stopt als wielersponsor
  • Sponsoring
  • 24 jul 2019 @ 11:19
  • 14984 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportSponsorshipSportmarketing

Wielerploeg Roompot-Charles moet op zoek naar een nieuwe sponsor om te voorkomen dat het team, met renners als Lars Boom, moet stoppen. Hoofdsponsor Roompot stapt aan het einde van het huidige seizoen uit het wielrennen.

Roompot stapte in 2015 in het wielrennen en vormde destijds een volledige Nederlandse ploeg, met Nederlandse renners, Nederlandse begeleiding én ook Nederlandse sponsoren.

Na een fusie met Vérandas Willems-Crelan veranderde de ploegnaam in Roompot-Charles en werden er ook Belgische renners aangetrokken. Wout van Aert leek een van hem te zijn, maar zag de fusie niet zitten en verkaste naar Team Jumbo-Visma, waarmee hij deze maand een etappe won in de Tour de France.

Beleidskeuze van Roompot

Stoppen met het sponsorship betreft volgens de exploitant van vakantieparken 'een beleidskeuze die losstaat van sportieve resultaten'.

'In wat nog rest van dit jaar zullen wij er alles aan doen om onze Roompot-periode op een positieve manier af te sluiten en de reputatie die we de voorbije jaren hebben opgebouwd alle eer aan te doen', schrijft Roompot-Charles in een verklaring op de site. 'Als onze renners en medewerkers nu een nieuwe stap in hun carrière kunnen zetten, zullen wij hen allerminst iets in de weg leggen. Integendeel, de komende maanden krijgen zij nog heel wat kansen om zich in de kijker te rijden.'

Voor Dylan Groenewegen, Antwan Tolhoek en Taco van der Hoorn vormde de Roompot-ploeg een ideale opstap naar Jumbo-Visma. Op dit moment staan onder meer Lars Boom, Pieter Weening en Boy van Poppel onder contract. Zij moeten hoogstwaarschijnlijk op zoek naar een nieuwe werkgever.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken