BankGiro Loterij Zomerconcerten trekken 83.000 bezoekers
- Sponsoring
- 30 aug 2019 @ 11:36
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsoringEntertainmentKunst & CultuurEvenement
- 30 aug 2019 @ 11:36
- Jeroen Mirck
De wisseling van hoofdsponsor heeft de Zomerconcerten in het Concertgebouw niet dwars gezeten. Deze zomer hebben 83.000 mensen een bezoek gebracht aan de BankGiro Loterij Zomerconcerten.
De zomerprogrammering van Het Koninklijk Concertgebouw, met dit jaar voor het eerst de BankGiro Loterij als partner, heeft volle zalen getrokken: de bijna negentig concerten die in juli en augustus op het programma stonden hadden een gemiddelde bezettingsgraad van 84 procent.
Vanavond wordt de zomerse reeks afgesloten. Stervioliste Maria Milstein en de Essener Philharmoniker verzorgen de grand finale met een gevarieerd repertoire, van Bernstein tot Puccini. Aankomende zomer vinden de Zomerconcerten plaats van 29 juni tot en met 30 augustus.
Van Ilse DeLange tot André Kuipers
Het zomerse concertaanbod van Het Concertgebouw lijkt niet meer weg te denken, constateert de organisatie. Zo waren er deze zomer maar liefst drie concerten waarbij een noemenswaardig moment van vijftig jaar geleden centraal stond: André Kuipers blikte terug op de eerste mens op de maan, Woodstock werd herbeleefd en Lucas Hamming bracht Tommy ten gehore, de rockopera die The Who in 1969 in Het Concertgebouw voor het eerst integraal speelde.
Daarnaast oogstte Joyce DiDonato zeer veel lof voor haar vertolking van Berlioz’ liederen en speelden Arthur en Lucas Jussen voor een volle, zeer enthousiaste zaal. Ilse DeLange opende de ZomerConcerten en de legendarische Blind Boys of Alabama samen met het eveneens blinde liefdeskoppel Amadou en Mariam uit Mali brachten de zaal aan het dansen.
Veel waardering was er ook voor de jonge garde. Maar liefst 8 topjeugdorkesten traden deze zomer op in de Grote Zaal, zoals het Palestine Youth Orchestra en het Concertgebouworkest Young, die beide hun (Nederlandse) debuut maakten en het Gustav Mahler Jugendorchester dat aankomend seizoen, tijdens het prestigieuze Mahler Festival, opnieuw een bezoek brengt aan Het Concertgebouw met de uitvoering van de meest omvangrijke symfonie van Gustav Mahler: de achtste symfonie, ook bekend als de Symfonie der Tausend.
Op de foto: Ilse DeLange (l) tot ZomerKlassiekers met het Residentie Orkest, Dominic Seldis en Tania Kross
Al meer dan dertig jaar viert Het Koninklijk Concertgebouw de zomer met muziek. De zomerse concertreeks in juli en augustus is uitgegroeid tot een van de best bezochte festivals van ons land. De BankGiro Loterij is vanaf deze editie de partner van de zomerconcerten. Het partnership past goed bij de filosofie van zowel de BankGiro Loterij als Het Concertgebouw om een breder publiek de schoonheid van live muziek te laten ontdekken door laagdrempelige concerten in een informele sfeer. Deelnemers van de BankGiro Loterij hebben 50% korting op alle ZomerConcerten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing