Lilly van Empel hoofd marketing Van Gogh Museum
- Sponsoring
- 30 aug 2019 @ 10:42
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingPersonaliaSponsoring
- 30 aug 2019 @ 10:42
- Jeroen Mirck
Lilly van Empel is aangesteld als hoofd marketing van het Van Gogh Museum. Ze zal zich onder meer gaan richten op de marketingstrategie en de verdere uitbouw van de merkpositionering van het museum.
Van Empel heeft als marketingprofessional zowel aan de corporate als aan de bureaukant gewerkt voor toonaangevende merken als BMW, Mercedes-Benz, Mini, Nike, Puma, McDonald’s en Siemens. Milou Halbesma, directeur Publiekszaken van het Van Gogh Museum: 'We zijn ontzettend blij dat we met een marketeer als Lilly verder kunnen bouwen aan onze positionering en wereldmerk, nu en in de toekomst.'
Van Empel: 'Ik kijk er naar uit om de kennis en inzichten die ik de afgelopen jaren in verschillende rollen heb mogen opdoen, toe te passen bij het Van Gogh Museum. Ik ben vereerd om onderdeel uit te maken van dit inspirerende, innovatieve en vooruitstrevende wereldmerk.'
Sponsor-project #ArtSmellery
Lilly van Empel (1971) studeerde bedrijfskunde en verhuisde in 2004 van Duitsland naar Amsterdam. In haar laatste functie was zij verantwoordelijk voor de positionering van het merk Siemens in Nederland, marktleider in huishoudapparaten, waarbij zij zich onder meer bezig hield met de transitie naar een digitale marketing-aanpak.
Twee jaar geleden realiseerde Van Empel samen met het Stedelijk Museum Amsterdam de #ArtSmellery, een sponsor-project van Siemens waarbij zes schilderijen uit de collectie van het museum werden gekoppeld aan speciaal voor deze gelegenheid ontwikkelde geuren.
Enerverend jaar
Van Empel begint bij het Van Gogh Museum in een enerverend jaar met veel hoogtepunten, zoals 'Van Gogh en de zonnebloemen' en de bijzondere najaarstentoonstelling 'Jean-Francois Millet, zaaier van de moderne kunst' die voor het eerst laat zien hoe groot de invloed van Millet op latere generaties kunstenaars is geweest.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing