Lilly van Empel hoofd marketing Van Gogh Museum

Lilly van Empel hoofd marketing Van Gogh Museum
  • Sponsoring
  • 30 aug 2019 @ 10:42
  • 11499 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingPersonaliaSponsoring

Lilly van Empel is aangesteld als hoofd marketing van het Van Gogh Museum. Ze zal zich onder meer gaan richten op de marketingstrategie en de verdere uitbouw van de merkpositionering van het museum.

Van Empel heeft als marketingprofessional zowel aan de corporate als aan de bureaukant gewerkt voor toonaangevende merken als BMW, Mercedes-Benz, Mini, Nike, Puma, McDonald’s en Siemens. Milou Halbesma, directeur Publiekszaken van het Van Gogh Museum: 'We zijn ontzettend blij dat we met een marketeer als Lilly verder kunnen bouwen aan onze positionering en wereldmerk, nu en in de toekomst.'

Van Empel: 'Ik kijk er naar uit om de kennis en inzichten die ik de afgelopen jaren in verschillende rollen heb mogen opdoen, toe te passen bij het Van Gogh Museum. Ik ben vereerd om onderdeel uit te maken van dit inspirerende, innovatieve en vooruitstrevende wereldmerk.'

Sponsor-project #ArtSmellery

Lilly van Empel (1971) studeerde bedrijfskunde en verhuisde in 2004 van Duitsland naar Amsterdam. In haar laatste functie was zij verantwoordelijk voor de positionering van het merk Siemens in Nederland, marktleider in huishoudapparaten, waarbij zij zich onder meer bezig hield met de transitie naar een digitale marketing-aanpak.

Twee jaar geleden realiseerde Van Empel samen met het Stedelijk Museum Amsterdam de #ArtSmellery, een sponsor-project van Siemens waarbij zes schilderijen uit de collectie van het museum werden gekoppeld aan speciaal voor deze gelegenheid ontwikkelde geuren.

Enerverend jaar

Van Empel begint bij het Van Gogh Museum in een enerverend jaar met veel hoogtepunten, zoals 'Van Gogh en de zonnebloemen' en de bijzondere najaarstentoonstelling 'Jean-Francois Millet, zaaier van de moderne kunst' die voor het eerst laat zien hoe groot de invloed van Millet op latere generaties kunstenaars is geweest.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken