Smart Toilet van Rabobank op Lowlands geeft voedingsadvies

Smart Toilet van Rabobank op Lowlands geeft voedingsadvies
  • Sponsoring
  • 14 aug 2019 @ 11:13
  • 12077 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieInnovatieEntertainmentEvenementFood

Rabobank doet iets nieuws op Lowlands: bezoekers kunnen gebruik maken van Smart Toilets in Rabo-restaurant Brasserie 2050. Deze slimme wc’s meten een aantal gezondheidsaspecten van de gebruiker en geven voedingsadvies.

Op basis van deze sanitaire analyse krijg je een suggestie voor een gerecht dat past bij een gebalanceerde voedingsbehoefte. Het menu, te bestellen in Brasserie 2050, is toekomstbestendig en IPCC-proof, aldus de bank die actief inzet op duurzaamheid.

Onder de noemer slimme toiletten worden snufjes zoals föhns, muziek en warme sproeiers ingezet om toiletbezoek comfortabeler te maken, maar Rabobank pakt dat graag fundamenteler aan. De échte slimme toiletten van de toekomst gaan helpen om inzicht in je gezondheid te krijgen. Dankzij Imec Nederland is deze technologie voorhanden. Bezoekers van Lowlands krijgen als eerste de kans om deze smart toilets te testen.

Hoe werkt smart toilet?

Een bezoek aan de smart toilet op Lowlands geeft meer informatie over je gezondheid dan je misschien denkt. Urine, hartslag- en bloeddrukveranderingen bieden inzicht in jouw voedingsgewoontes. Ga je op de wc zitten en meet de sensor in de bril een hoge hartslag? Wellicht kunnen meer vezels en vocht helpen. De ionensensor meet geleiding van je urine en geeft aan dat je wellicht meer vocht binnen moet krijgen.

Op Lowlands heb je de kans om een stukje van deze toekomst te beleven. Terwijl je geniet van je ‘rustmomentje’ is het toilet druk voor jou aan het werk. Uit jouw toiletbezoek volgt een Lowlands voedingsadvies dat gekoppeld is aan het menu van de toekomst in de naastgelegen Brasserie 2050. Zo weet je precies wat je kunt bestellen om een gezonde keuze te maken.

Heb je op basis van de metingen meer vezels nodig? Denk dan eens aan het zaadbrood en laat wellicht het toetje staan. Meer vocht nodig? Dan is de plasticsoep wellicht iets voor jou, maar dan beter geen wijntje bij het eten. Wil je weten wat jouw Lowlands voedingsadvies is? Breng een bezoek aan het Smart Toilet.

Duurzame aanpak

De thematiek rond het wereldvoedselvraagstuk is dikwijls gefocust op de monden die we in de toekomst moeten voeden als de wereldbevolking groeit, en hoe we daarvoor meer kunnen produceren. Ook vindt in delen van de wereld voedselverspilling plaats. Tegelijkertijd is de vraag of je ook daadwerkelijk eet wat je nodig hebt.

'Wij zijn gespitst op innovaties die bijdragen aan het oplossen van het wereldvoedselvraagstuk, op alle fronten, groot en klein', laat Rabobank weten. 'Dankzij gepersonaliseerde voedingssuggesties die de Smart Toilets opleveren kunnen we in de toekomst gerichter kijken welke voeding we daadwerkelijk nodig hebben en wellicht, als een verlengstuk van het huidige project, de negatieve impact op het milieu door voedselverspilling verminderen. Geen betere plek om dat te introduceren dan bij onze Brasserie 2050, waar het voedsel van de toekomst wordt geserveerd.'

De Smart Toilets worden ontwikkeld door Imec, een onderzoeks- en innovatie-hub op het vlak van nano-elektronica en digitale technologie.De eerste versie van het toilet die op Lowlands 2019 wordt gepresenteerd is tot stand gekomen in een samenwerking tussen Rabobank, The Food Line-up, Mojo en Imec.

Lees ook:

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken