Ajax en ESPN sluiten Amerikaanse mediadeal

Ajax en ESPN sluiten Amerikaanse mediadeal
  • Sponsoring
  • 10 okt 2019 @ 09:23
  • 14223 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaRechtenTelevisieVoetbal

Ajax en ESPN hebben een mediapartnership gesloten. De Amsterdamse club voert al langer campagnes om fans te bereiken in het buitenland. Ajax ziet deze deal als een 'belangrijke strategische stap'.

ESPN bezit met het OTT-platform ESPN+ al de rechten in de VS voor Eredivisie-wedstrijden. Middels deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren.

Het Amerikaanse ESPN is één van de grootste mediapartijen van het land, onder meer in broadcasting, online en sinds april 2018 dus ook met ESPN+. Door deze overeenkomst is op korte termijn Ajax-content te zien op de kanalen van ESPN.

Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax: 'Het uitbouwen van het bereik van Ajax in Amerika is de eerste stap in de strategische benadering van die markt. ESPN biedt ons het platform om dit te kunnen doen en denkt mee over het type content, relevant voor de Amerikaanse voetbalconsument. Het spreekt voor zich dat wij de voorkeur hebben voor vooraanstaande partners en hebben die in ESPN wederom een gevonden. Niet in de laatste plaats zorgt dit ervoor dat onze huidige partners meeliften op het vergroten van ons bereik in nieuwe markten.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken