Esports-deal beklonken op DreamHack

Esports-deal beklonken op DreamHack
  • Sponsoring
  • 24 okt 2019 @ 11:48
  • 16842 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipOnline gamingEvenementeSports

De samenwerking tussen Next Level Esports en House of Esports is beklonken op DreamHack in Rotterdam. Beide partijen waren aanwezig op dit event in Ahoy, dat zich richt op de grote internationale community van gamers en esports-fans.

Van 18 tot en met 20 oktober 2019 vormde DreamHack Rotterdam het hart van Rotterdam Games Week. Next Level Esports en House of Esports zijn daar samen aanwezig geweest in het expo-gedeelte.

Esports-persoonlijkheid

Op de Gaming Expo van DreamHack Rotterdam organiseerden verschillende partners activiteiten en wedstrijden. Op de stand van Next Level Esports en House of Esports kon je als coach of speler inzicht krijgen in je speel- en communicatiestijl aan de hand van je esports-persoonlijkheid die ter plekke getest werd. Door je voorkeuren van jezelf en anderen te kennen, zal je niveau als speler én team omhooggaan.

House of Esports sluit hierbij aan met Team OWranje dat meedoet met het WK van Overwatch en Erasmus Esports die zij ook onder hun hoede nemen. Tijdens DreamHack lieten ze jongeren kennis maken met gaming en esports om te laten zien hoe ze zich kunnen ontwikkelen tot een professionele gamer of esport atleet.

House of Esports organiseerde met WePlay de eerste finale van de Esoccer Championship en had de GameGymWall staan waar gamen en bewegen wordt gecombineerd.

Opkomende bedrijfstak

Donny Stumpel, oprichter van Next Level Esports: ‘Ik ben erg blij met de samenwerking met House of Esports. House of Esports ziet esports als een bedrijfstak die sterk in ontwikkeling is en vele mogelijkheden biedt voor nu en in de toekomst. Esports is de topsport van deze en de toekomstige generatie. Dat vraagt ook om professionele begeleiding van de spelers, in dit geval de esports atleten.’

Waar veel partijen denken ‘hier moeten we iets mee’, wist Rotterdam een paar jaar geleden al dat ze moesten investeren in professioneel gamen. De eerste editie van de Rotterdam Games Week en het debuut van DreamHack in Nederland is daar het resultaat van. Een van de onderdelen van DreamHack is de Gaming Expo, waar beide partijen samenwerkten om spelers en coaches te ondersteunen en naar een hoger niveau te brengen.

Wim Noordzij, oprichter van House of Esports: ‘Na ons concept "gamen in de maatschappij" waarin House of Esports de onderdelen gamen en gezondheid, gamen en werk en gamen en sociaal verwezenlijkt had, bleek ook steeds meer behoefte te zijn om dit te koppelen aan coaching en gamers beter maken. Next Level Esports kan ons helpen met ons onderwijsprogramma maar ook helpen om de teams die wij ondersteunen beter te maken door de randvoorwaarden te creëren die nodig zijn om een goede gamer te worden.’

House of Esports is een bureau gericht op esports met de focus op grassroots programma’s, gamen in de maatschappij, locaties, concepten, invitationals, toernooien, competities en teams. Door middel van verschillende concepten en partnerships wil deze organisatie de 'Home of Esports' zijn in Nederland in het algemeen en Rotterdam in het bijzonder.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken