Heineken vijf jaar langer partner ADE

Heineken vijf jaar langer partner ADE
  • Sponsoring
  • 15 okt 2019 @ 11:17
  • 15526 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenEvenementSponsorshipEntertainment

Heineken Nederland en het Amsterdam Dance Event hebben hun samenwerking met tenminste vijf jaar verlengd tot en met 2023. Desperados blijft hoofdpartner van het evenement. Nieuw aan het partnership is de toevoeging van Heineken 0.0.

'Heineken en Amsterdam Dance Event zijn diepgeworteld in de Amsterdamse samenleving', zegt ADE-directeur Mariana Sanchotene. 'We zijn beide uitgegroeid tot wereldwijde A-merken en zijn er dan ook trots op dat we voor de komende vijf jaar wederom de handen ineenslaan en ons partnership verder uitbreiden. Heineken is sinds jaar en dag verbonden aan muziekbeleving en nachtcultuur.'

De vernieuwde samenwerking met Heineken 0.0 en Desperados geeft ADE 'de mogelijkheid om te blijven verkennen en ontwikkelen', aldus Sanchotene. 'De komende jaren zullen we samen zowel op lokaal als internationaal niveau elektronische muziek cultuur in al haar facetten vieren.'

Alcoholvrij party-alternatief

David Lette, marketingdirecteur Heineken Nederland: 'Amsterdam Dance Event is hét vooruitstrevende muziekevenement waarbij de trots op onze hoofdstad ultiem wordt uitgedragen aan bezoekers van over de hele wereld. Als Nederlandse brouwer met internationaal bekende merken is het voor ons een perfect platform om onze merken te laten zien en kunnen we de ervaring van bezoekers samen met ADE naar het hoogste niveau tillen.'

Nieuw is dat Heineken 0.0  onderdeel wordt van het partnership. 'ADE is voor ons een mooi platform om te laten zien dat wij een breed portfolio hebben voor de conferentie- en festivalbezoekers, perfect om ons alcoholvrije bier verder onder de aandacht brengen', zegt Lette. 'We zullen met Heineken 0.0 tijdens het dagprogramma aanwezig zijn, maar natuurlijk bieden we de feestgangers ook in de avond en nacht een lekker alcoholvrij alternatief.'

Museum of Modern Instruments

ADE staat dit jaar in het teken van honderd jaar elektronische muziekinstrumenten en opent het ‘Museum of Modern Instruments’. Een selectie van de meest toonaangevende en invloedrijke elektronische instrumenten van de afgelopen eeuw zijn hier te vinden. Het project maakt onderdeel uit van het culturele dagprogramma en is mede mogelijk gemaakt door Heineken 0.0.

Desperados heeft de afgelopen jaren in Nederland – maar ook internationaal – laten zien dat het onlosmakelijk verbonden is met de partyscene. En dat gaat verder dan sponsoring. In aanloop naar de komende editie van het Amsterdam Dance Event heeft Desperados 20 ADE Passen met toegang tot het complete vijfdaagse dag en nacht programma weggegeven. Per sms kregen muziekliefhebbers cryptische omschrijvingen van de ADE locaties toegestuurd waar de tickets verstopt waren. Tijdens de ADE week geven Desperados en ADE dagelijkse tips over de verschillende stadsdelen via QR Codes die verspreid zijn door Amsterdam.

Daarnaast brengt Desperados over de hele wereld ideeën van consumenten tot leven. Onder de noemer: Epic Parties Imagined By You, wordt het  droomfeest van Stephanie Snoeck tijdens ADE verwezenlijkt. Een multisensorisch feest waar je niet alleen de muziek kunt horen, maar ook zien en voelen door middel van een trillende dansvloer, (audio)visuele shows van Blazing Suns & Deframe én DJ De Sluwe Vos. Het officiële ADE-feest vindt plaats op woensdag 16 oktober, de openingsavond van Amsterdam Dance Event. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken