Sven Kramer gaat duurzaam huis bouwen met Daikin

Sven Kramer gaat duurzaam huis bouwen met Daikin
  • Sponsoring
  • 24 okt 2019 @ 09:59
  • 16044 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EndorsementMVOPartnershipSportmarketing

Sven Kramer gaat de samenwerking aan met Daikin, expert in klimaatoplossingen. De nieuw te bouwen woning van de topschaatser wordt voorzien van Daikin-klimaatoplossingen voor verwarmen en koelen.

De schaatser heeft de samenwerking zelf aangekondigd via sociale media. Daikin is sinds vorig jaar 'Partner van Schaatsend Nederland' en de schaatsbond KNSB. De match tussen de allround-schaatser en de producent van warmtepompen komt vooralsnog in schaatsseizoen 2019-2020 tot uiting.

'Als je topprestaties wilt leveren is een goed klimaat om je heen van groot belang', zegt sponsor Edwin Hoogerwerf, directeur bij Daikin. 'Niet alleen op het ijs en in de fitnessruimte zorgt Sven voor de beste materialen en begeleiding om zich heen, maar ook in zijn privéleven streeft hij altijd kwaliteit na. Dat is wat wij met onze producten voor verwarming en koeling ook bieden. Wij zijn de producent van de stilste airco én de stilste warmtepomp.'

Klimaatoplossingen

Sven Kramer, die zich anderhalve week geleden nog blesseerde in Inzell tijdens een fietsrit, liet via Twitter weten: 'Iedere dag ben ik bezig om een optimaal topsportklimaat te creëren voor mezelf. Daarom ga ik een samenwerking aan met Daikin Nederland.'

De nieuw te bouwen woning van Sven wordt voorzien van klimaatoplossingen van Daikin voor verwarmen en koelen. Het bedrijf spreekt zelf over 'het nieuwe verwarmen'. Kramer zal op zijn beurt verschijnen in reclame-uitingen van Daikin in dit winterseizoen.

Hoogerwerf: 'Er is een duidelijke match tussen ons A-merk en het merk ‘Sven’. Onze allround-oplossingen en installateurs leveren ook dagelijks topprestaties in zowel woningen als kantoren, hotels en winkels.'

Energietransitie

De reclamecampagne die sponsor Daikin dit winterseizoen voert is gericht op zowel consumenten als zakelijke relaties. Hoogerwerf: 'Wij hopen met deze campagne ook meer verwarmingsinstallateurs aan te trekken die de overstap aandurven naar de warmtepomp en die ook samen met ons voor kwaliteit gaan, om zo de energietransitie in Nederland mogelijk te maken.'

Binnenkort verschijnt er een online video waarin Sven Kramer een dag is gevolgd met de camera. We zien daarin een gefocuste sportman die niets aan het toeval overlaat, die gaat voor kwaliteit en die zoveel mogelijk controle wil over zichzelf en zijn omgeving.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken