Seat Cupra scoort met sfeervolle Clásico-commercial
- Sponsoring
- 17 dec 2019 @ 17:27
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CommercialsPartnershipVoetbal
- 17 dec 2019 @ 17:27
- Jeroen Mirck
Seat Cupra zendt deze woensdag een commercial uit waarin de hoofdrol is weggelegd voor de voetballers in de allereerste Clásico. De voetbalklassieker tussen FC Barcelona en Real Madrid staat ook nu namelijk op de agenda. Cupra is de komende vijf jaar partner van FC Barcelona.
Cupra’s nieuwe commercial neemt de kijker mee terug naar 1902, naar de aftrap van de allereerste Clásico. Twee teams beginnen vol passie en overtuiging aan de wedstrijd. De spot benadrukt onderwerpen als fairplay, teamgeest en respect.
Passie voor sport
'Grote dromen beginnen klein', zegt Wayne Griffiths, CEO van Cupra. 'In 1902 was voetbal lang niet zo populair als nu. Twee teams met passie voor de sport kwamen in Madrid bijeen om de allereerste Clásico te spelen. Net als deze voetbalklassieker is Cupra ontstaan uit de bezieling van een groep liefhebbers die auto’s wilden bouwen voor autoliefhebbers.'
De commercial is gefilmd op iconische locaties in Madrid. De geschiedenis wordt verteld door acteur Daniel Brühl. De spot wordt op tv uitgezonden in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië en Mexico. Gelijktijdig gaat in deze landen, alsmede in het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Zwitserland, een online campagne van start die ook via de kanalen van FC Barcelona op social media te zien is.
Cupra groeit fors
In de commercial speelt ook de Cupra Formentor Concept een voorname rol. Aangedreven door een krachtige plug-in hybride aandrijflijn verschijnt de eerste in eigen beheer ontwikkelde auto in 2020 op de markt. In de eerste elf maanden van 2019 verkocht Cupra 22.800 auto’s, 74 procent meer dan in dezelfde periode in 2018. Samen met de Ateca en Leon moet de Cupra Formentor de verkopen de komende twee tot vier jaar gaan verdubbelen.
Sinds augustus bundelen Cupra en FC Barcelona de krachten. De komende vijf jaar is Cupra verantwoordelijk voor de mobiliteit van de club. Seat, Cupra en FC Barcelona gaan verder samenwerken op het gebied van micro- en elektromobiliteit.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cupra breidt betrokkenheid bij... 14-03-2025
- EasyToys en Steffie Weterings: It's... 13-03-2025
- Heineken sluit langdurig partnership... 11-03-2025
- Plus terug als Official Partner van... 04-03-2025
- Enterprise stuurt Ajax-fans op... 03-03-2025
- Rabobank keert terug in het wielrennen27-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center