Jumbo-Visma en Unox: marathonschaatsteam
- Sponsoring
- 27 jan 2020 @ 09:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Schaatsen
- 27 jan 2020 @ 09:48
- Sjaak Hoogkamer
Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Unox gaan komend seizoen een sponsorovereenkomst aan. Samen zullen zij een nieuw marathonschaatsteam opzetten. Het team gaat onder de vlag van Team Jumbo-Visma het ijs op, met Unox als primaire partner.
Het team zal deelnemen aan alle marathonwedstrijden op natuur- en kunstijs. Unox, ook hoofdsponsor van Stichting Natuurijs Klassiekers en al tientallen jaren actief in het marathonschaatsen, verbindt zich hiermee steviger aan deze tak van sport die net als het merk – naar eigen zeggen - zelf diep is verankerd in de Nederlandse cultuur.
Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Unox gaan komend seizoen een sponsorovereenkomst aan.
Het schaatsteam staat onder sportieve leiding van coach Jac Orie van Team Jumbo-Visma. De groep komt uit in de hoogste divisie van het marathonschaatsen. Daarmee is het team een aanvulling op het Jumbo-Visma langebaanteam.
Het team zal onder meer deelnemen aan het NK Marathon, Marathon Cup-wedstrijden op Nederlandse kunstijsbanen, Grand Prix-wedstrijden op buitenlands natuurijs en aan wedstrijden op Nederlands natuurijs indien het hard genoeg vriest. ‘Het eerste jaar zal voor ons als nieuwkomer een leerjaar worden, waarin we ons in de verschillende wedstrijden willen tonen en hopelijk een aantal keren meedoen voor de podiumplekken. De komende jaren willen we als team verder groeien, zodat we gaan behoren tot een van de beste marathonteams van Nederland', aldus Jac Orie, coach van Team Jumbo-Visma.
‘Schaatsen is praktisch Nederlands erfgoed en brengt elk jaar veel mensen bij elkaar. Als Unox willen we graag de magen en harten van alle Nederlanders verwarmen en wij zien hier een belangrijke rol voor deze oer-Hollandse sport. Bijvoorbeeld het samenbrengen van een buurt op de bevroren sloot of, hopelijk ooit weer eens, samen met een warme kom erwtensoep genieten van de Elfstedentocht. Wij zijn nu al fan', aldus Debora van der Zee, Vice President Foods Benelux bij Unilever.
Verbindende workshops
Unox en Team Jumbo-Visma gaan zich dit jaar inzetten om de Nederlandse schaatscultuur levend te houden. De groep Nederlanders die is opgegroeid met de strenge winters van vroeger waarin iedereen de ijzers onderbond wordt helaas steeds kleiner. Unox wil zich actief inzetten voor het behoud van de mooie schaatscultuur en heeft de missie dat elk kind voor zijn 12e levensjaar de schaatsbeweging beheerst. Richard Plugge, algemeen directeur van Team Jumbo-Visma: ‘Schaatsen is een van de dingen waar Nederlanders enorm in uitblinken. Daar mogen we met z’n allen best trots op zijn. Samen met Unox gaan onze talenten zich de komende periode inzetten om ook de jonge generaties, met elkaar, te laten genieten van deze prachtige sport.’
Mutsen-actie
Om de samenwerking te vieren ontvangt de cosument vanaf 29 januari in alle Jumbo-vestigingen bij aankoop van twee Unox rookworsten of 3 zakken soep de iconische Unox muts.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing