Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff verlengen samenwerking
- Sponsoring
- 12 feb 2020 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Partnership
- 12 feb 2020 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Het Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff, één van de grootste aanbieders van leermiddelen in het Nederlandse onderwijs, hebben hun educatieve samenwerking verlengd. Vandaag sloten de partijen een nieuwe, tweejarige overeenkomst om het jarenlange educatieve partnerschap voort te zetten.
Het Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff maken ook de komende twee jaar over en weer gebruik van elkaars expertise om het onderwijs te verrijken. Leren over kunst, cultuur, geschiedenis en de wereld van nu doe je in en buiten de school, aldus beide organisaties. Het museum en de uitgeverij dragen met de samenwerking bij aan het vakmanschap van leerkrachten en docenten en aan de maatschappelijke ontwikkeling van leerlingen in het basis-, voortgezet en beroepsonderwijs.
Het Rijksmuseum en ThiemeMeulenhoff maken ook de komende twee jaar over en weer gebruik van elkaars expertise om het onderwijs te verrijken
Taco Dibbits (links op foto), hoofddirecteur van het Rijksmuseum: ‘We zijn heel blij met de verlenging van de samenwerking met ThiemeMeulenhoff. Het is voor ons de ideale partner om ieder kind in Nederland in aanraking te brengen met kunst en geschiedenis.’
Eric Razenberg (rechts op foto), algemeen directeur van ThiemeMeulenhoff: ‘Wij willen docenten graag ondersteunen om belangrijke thema’s die spelen in de wereld om ons heen aan de orde te stellen. Daarbij kan soms letterlijk worden geleerd van het verleden. Het Rijksmuseum heeft een schat aan kennis en kunde in huis. Wij weten dit zo aan te bieden dat scholen daar maximaal profijt van hebben. Dat gaat niet alleen over de grote meesters, maar ook over historische onderwerpen die nog altijd actueel zijn, zoals slavernij of burgerschapsvorming. We zijn erg trots op deze mooie samenwerking met het Rijksmuseum. We kijken er naar uit om deze verder inhoud te geven onder ons motto Samen leren vernieuwen.’
ThiemeMeulenhoff en Rijksmuseum
ThiemeMeulenhoff is Educatief Partner van het Rijksmuseum. ThiemeMeulenhoff en het Rijksmuseum sloten in 2014 de eerste meerjarige samenwerkingsovereenkomst. Als gevolg daarvan zijn de museumschatten inmiddels vast onderdeel van de lesmethoden geschiedenis, godsdienst, kunst- en levensbeschouwing van ThiemeMeulenhoff. Ook is in de afgelopen jaren samengewerkt aan nieuwe leeroplossingen voor primair, voortgezet en beroepsonderwijs waarin leren over kunst en cultuur in en buiten de klas hand in hand gaan. Tijdens het
partnerschap wordt er lesmateriaal ontwikkeld en samengewerkt aan innovatieve leermiddelen en deskundigheidsbevordering. ThiemeMeulenhoff en het Rijksmuseum helpen docenten onder meer bij het toepassen van kritische denkvaardigheden in hun lessen. Ook kunnen leerlingen en studenten in het Rijksmuseum speciaal voor hen ontwikkelde rondleidingen volgen die aansluiten op het curriculum.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing