Coronacrisis: Beiersdorf doneert 50 miljoen euro
- Sponsoring
- 2 apr 2020 @ 09:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 2 apr 2020 @ 09:47
- Sjaak Hoogkamer
Beiersdorf – moederbedrijf Nivea - kondigt aan per direct een internationaal donatieprogramma beschikbaar te maken om kwetsbare groepen in de samenleving te helpen in de strijd tegen COVID-19.
Het bedrijf stelt 50 miljoen euro beschikbaar voor crisismanagement op de plaatsen die het hardst getroffen zijn, of waar het zorgsysteem zwak is. In Nederland wordt daarnaast in samenwerking met het Rode Kruis een ondersteuningspakket beschikbaar gesteld met daarin producten waar nu in de zorg behoefte aan is.
Stefan De Loecker, Beiersdorf Chief Executive: ‘Slechts twee maanden zijn verstreken sinds onze eerste donatie Wuhan bereikte. COVID-19 heeft zich in die tijd ontwikkeld tot een wereldwijde crisis. Dit raakt ons allemaal. Als bedrijf willen we hulp bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving, om hen de hulp en de bescherming te bieden die nu nodig is.’
Omdat Beiersdorf niet alleen op wereldwijd niveau, maar ook lokale hulp wil bieden, is in Nederland het Rode Kruis benaderd.
‘Van verschillende kanten hoorden wij dat door het zware werk er een grote behoeften is aan persoonlijke verzorgingsmiddelen zoals handcrème, deodorant en lippenbalsem. Het ondersteuningspakket bestaat uit een mix van 30.000 producten uit het portfolio van Beiersdorf waaronder NIVEA, Atrix, Eucerin & Labello. De producten worden einde week bij het Rode Kruis geleverd om vervolgens verdeeld te worden over Nederland,’ aldus Marcin Kuchta, Country Manager Nederland.
Een greep uit de wereldwijde maatregelen die zijn getroffen:
• Donatie 1,000,000 liter ontsmettingsmiddel. Beiersdorf heeft fabrieken op vijf continenten de opdracht gegeven om ontsmettingsmiddel te produceren. Hiermee wordt dubbel zoveel product gedoneerd dan twee weken geleden werd aangekondigd.
• Donatie 5,000,000 NIVEA huid- en handverzorgingsproducten voor medisch personeel.
• Financiële hulp aan NGOs, zowel internationale organisaties als lokale partners van de Beiersdorf, die grote uitdagingen hebben als gevolg van COVID-19.
• Toezegging dat lokale initiatieven die worden gesteund door individuele Beiersdorf werknemers, door het moederbedrijf zullen worden verdubbeld.
Dit is een crisis van historisch grote orde. Wij zijn ervan overtuigd dat om COVID-19 te boven te komen, we echt zullen moeten samenwerken. Met ons hulpprogramma willen we verder gaan dan onze core business
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing