Coronacrisis: Beiersdorf doneert 50 miljoen euro

Coronacrisis: Beiersdorf doneert 50 miljoen euro
  • Sponsoring
  • 2 apr 2020 @ 09:47
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Beiersdorf – moederbedrijf Nivea - kondigt aan per direct een internationaal donatieprogramma beschikbaar te maken om kwetsbare groepen in de samenleving te helpen in de strijd tegen COVID-19.

Het bedrijf stelt 50 miljoen euro beschikbaar voor crisismanagement op de plaatsen die het hardst getroffen zijn, of waar het zorgsysteem zwak is. In Nederland wordt daarnaast in samenwerking met het Rode Kruis een ondersteuningspakket beschikbaar gesteld met daarin producten waar nu in de zorg behoefte aan is.

Stefan De Loecker, Beiersdorf Chief Executive: ‘Slechts twee maanden zijn verstreken sinds onze eerste donatie Wuhan bereikte. COVID-19 heeft zich in die tijd ontwikkeld tot een wereldwijde crisis. Dit raakt ons allemaal. Als bedrijf willen we hulp bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving, om hen de hulp en de bescherming te bieden die nu nodig is.’

Omdat Beiersdorf niet alleen op wereldwijd niveau, maar ook lokale hulp wil bieden, is in Nederland het Rode Kruis benaderd.

‘Van verschillende kanten hoorden wij dat door het zware werk er een grote behoeften is aan persoonlijke verzorgingsmiddelen zoals handcrème, deodorant en lippenbalsem. Het ondersteuningspakket bestaat uit een mix van 30.000 producten uit het portfolio van Beiersdorf waaronder NIVEA, Atrix, Eucerin & Labello. De producten worden einde week bij het Rode Kruis geleverd om vervolgens verdeeld te worden over Nederland,’ aldus Marcin Kuchta, Country Manager Nederland.

Een greep uit de wereldwijde maatregelen die zijn getroffen:

• Donatie 1,000,000 liter ontsmettingsmiddel. Beiersdorf heeft fabrieken op vijf continenten de opdracht gegeven om ontsmettingsmiddel te produceren. Hiermee wordt dubbel zoveel product gedoneerd dan twee weken geleden werd aangekondigd.

• Donatie 5,000,000 NIVEA huid- en handverzorgingsproducten voor medisch personeel.

• Financiële hulp aan NGOs, zowel internationale organisaties als lokale partners van de  Beiersdorf, die grote uitdagingen hebben als gevolg van COVID-19.

• Toezegging dat lokale initiatieven die worden gesteund door individuele Beiersdorf werknemers, door het moederbedrijf zullen worden verdubbeld.

Dit is een crisis van historisch grote orde.  Wij zijn ervan overtuigd dat om COVID-19 te boven te komen, we echt zullen moeten samenwerken. Met ons hulpprogramma willen we verder gaan dan onze core business

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken