HAK: vul de pot van de voedselbanken
- Sponsoring
- 1 apr 2020 @ 09:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 1 apr 2020 @ 09:16
- Sjaak Hoogkamer
HAK is als vaste partner van de voedselbanken een hulpactie gestart om consumenten te vragen een financiële bijdrage te doneren aan de voedselbanken.
Hiermee omarmt HAK, de groentefabrikant uit Giessen, de donatiecampagne van de voedselbanken (#staysafeengeef) die sinds vorige week loopt.
HAK vraagt consumenten op social media om via een Tikkie de pot van de voedselbank te vullen. Het bijeengebrachte geld kan straks worden gebruikt voor het (bij)kopen van eten en worden aangewend voor extra kosten die samenhangen met onder meer de opgelegde extra hygiënemaatregelen en bezorgingen.
De oproep aan consumenten moet een extra bijdrage opleveren waarmee de voedselbanken de komende tijd duizenden gezinnen kunnen helpen. HAK zal de eerste €50.000 die via deze actie wordt opgehaald verdubbelen. Dit bedrag komt bovenop de potten met groenten en peulvruchten die zij gewoonlijk als vaste partner door het jaar heen doneert. Als ambassadeur van de voedselbanken ondersteunt ook chef-kok Herman den Blijker de actie.
‘De voedselzekerheid voor een kwetsbare groep mensen is in het geding. En ook wij vinden het belangrijk dat iedereen in de samenleving een gezonde maaltijd met groenten op tafel moet kunnen zetten. Daarom ondersteunen we de voedselbanken in deze lastige tijden extra,’ aldus HAK CEO Timo Hoogeboom. ‘We zien dat andere voedselfabrikanten in deze moeilijke tijden schouder aan schouder van de voedselbanken blijven staan en ook donatieacties opzetten. Hopelijk volgen er meer.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing