HAK: vul de pot van de voedselbanken

HAK: vul de pot van de voedselbanken
  • Sponsoring
  • 1 apr 2020 @ 09:16
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

HAK is als vaste partner van de voedselbanken een hulpactie gestart om consumenten te vragen een financiële bijdrage te doneren aan de voedselbanken.

Hiermee omarmt HAK, de groentefabrikant uit Giessen, de donatiecampagne van de voedselbanken (#staysafeengeef) die sinds vorige week loopt.

HAK vraagt consumenten op social media om via een Tikkie de pot van de voedselbank te vullen. Het bijeengebrachte geld kan straks worden gebruikt voor het (bij)kopen van eten en worden aangewend voor extra kosten die samenhangen met onder meer de opgelegde extra hygiënemaatregelen en bezorgingen.

De oproep aan consumenten moet een extra bijdrage opleveren waarmee de voedselbanken de komende tijd duizenden gezinnen kunnen helpen. HAK zal de eerste €50.000 die via deze actie wordt opgehaald verdubbelen. Dit bedrag komt bovenop de potten met groenten en peulvruchten die zij gewoonlijk als vaste partner door het jaar heen doneert. Als ambassadeur van de voedselbanken ondersteunt ook chef-kok Herman den Blijker de actie.

‘De voedselzekerheid voor een kwetsbare groep mensen is in het geding. En ook wij vinden het belangrijk dat iedereen in de samenleving een gezonde maaltijd met groenten op tafel moet kunnen zetten. Daarom ondersteunen we de voedselbanken in deze lastige tijden extra,’ aldus HAK CEO Timo Hoogeboom. ‘We zien dat andere voedselfabrikanten in deze moeilijke tijden schouder aan schouder van de voedselbanken blijven staan en ook donatieacties opzetten. Hopelijk volgen er meer.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken