De Gezonde Generatie stimuleert actieve leefstijl jongeren

De Gezonde Generatie stimuleert actieve leefstijl jongeren
  • Sponsoring
  • 20 mei 2020 @ 09:23
  • 25900 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportSponsoring

Sportorganisatie NOC*NSF omarmt De Gezonde Generatie, een initiatief van 20 samenwerkende gezondheidsfondsen (waaronder Aidsfonds, Hartstichting en Alzheimer Nederland) om samen 'de gezondste jeugd van 2040' te realiseren.

De samenwerking wordt gesteund door de Nederlandse Loterij en is bedacht en begeleid door sportmarketingbureau 2Basics. De ambitie is om in 2040 de Nederlandse jeugd 'de gezondste generatie' ter wereld te maken.

Als Nederland doorgaat op de huidige weg, dan is over twintig jaar meer dan de helft van de Nederlanders chronisch ziek, stelt het RIVM. Uit een recent gepresenteerd internationaal onderzoek blijkt dat het op een aantal terreinen best goed gaat met de leefstijl van de Nederlandse jeugd, maar er valt nog veel te winnen. Sport en beweging onder jongeren neemt gedurende de middelbareschooltijd flink af. Met name dit onderwerp is een belangrijk speerpunt in de samenwerking met NOC*NSF en de twintig gezondheidsfondsen (zie onder). Juist de jongeren die minder de kans krijgen, wordt het plezier van en de mogelijkheid tot sport gegund.

In de samenwerking worden bekende sporters vanuit TeamNL ingezet om jongeren te inspireren en wordt topsport gekoppeld met de breedtesport en sport met gezondheid. De Gezonde Generatie wordt ook bij sportschoolcompetitie Olympic Moves worden betrokken.

Mark Monsma, directeur Gezonde Generatie, zegt: 'We zien dat steeds meer mensen chronisch ziek worden. Dat tij willen we keren. Nog nooit werkten zoveel gezondheidsfondsen samen aan één heldere ambitie: de gezondste generatie van de wereld in 2040 in Nederland. Het is van grote waarde dat Nederlandse Loterij het mogelijk maakt dat nu ook de Nederlandse Sport via NOC*NSF een bijdrage levert aan het realiseren van de doelstellingen van het Gezonde Generatie programma en vice versa, dat wij de jeugdsport kunnen helpen versterken. Sporten en bewegen vormen een belangrijke basis voor een Gezonde Generatie. We geloven in de enorme kracht die uit kan gaan van deze unieke samenwerking.'

Ruben Houkes, directeur 2Basics, voegt toe: 'Ik zie de Gezonde Generatie als het ultieme merk dat maatschappelijke impact wil scoren. De Gezonde Generatie wil Olympisch kampioen worden in alle sporten en in alle disciplines. Dit vraagt om een bijzondere aanpak. Onze strategie was om te kiezen voor de doelgroep waar de gezondheidswinst het grootst is en deze groep, het vmbo, te verbinden met het NOC*NSF. En de sporters daarbij als hefboom te gebruiken binnen de programma’s en campagnes van de Gezonde Generatie.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken