De Gezonde Generatie stimuleert actieve leefstijl jongeren
- Sponsoring
- 20 mei 2020 @ 09:23
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - SportSponsoring
- 20 mei 2020 @ 09:23
- Lucas Boon
Sportorganisatie NOC*NSF omarmt De Gezonde Generatie, een initiatief van 20 samenwerkende gezondheidsfondsen (waaronder Aidsfonds, Hartstichting en Alzheimer Nederland) om samen 'de gezondste jeugd van 2040' te realiseren.
De samenwerking wordt gesteund door de Nederlandse Loterij en is bedacht en begeleid door sportmarketingbureau 2Basics. De ambitie is om in 2040 de Nederlandse jeugd 'de gezondste generatie' ter wereld te maken.
Als Nederland doorgaat op de huidige weg, dan is over twintig jaar meer dan de helft van de Nederlanders chronisch ziek, stelt het RIVM. Uit een recent gepresenteerd internationaal onderzoek blijkt dat het op een aantal terreinen best goed gaat met de leefstijl van de Nederlandse jeugd, maar er valt nog veel te winnen. Sport en beweging onder jongeren neemt gedurende de middelbareschooltijd flink af. Met name dit onderwerp is een belangrijk speerpunt in de samenwerking met NOC*NSF en de twintig gezondheidsfondsen (zie onder). Juist de jongeren die minder de kans krijgen, wordt het plezier van en de mogelijkheid tot sport gegund.
In de samenwerking worden bekende sporters vanuit TeamNL ingezet om jongeren te inspireren en wordt topsport gekoppeld met de breedtesport en sport met gezondheid. De Gezonde Generatie wordt ook bij sportschoolcompetitie Olympic Moves worden betrokken.
Mark Monsma, directeur Gezonde Generatie, zegt: 'We zien dat steeds meer mensen chronisch ziek worden. Dat tij willen we keren. Nog nooit werkten zoveel gezondheidsfondsen samen aan één heldere ambitie: de gezondste generatie van de wereld in 2040 in Nederland. Het is van grote waarde dat Nederlandse Loterij het mogelijk maakt dat nu ook de Nederlandse Sport via NOC*NSF een bijdrage levert aan het realiseren van de doelstellingen van het Gezonde Generatie programma en vice versa, dat wij de jeugdsport kunnen helpen versterken. Sporten en bewegen vormen een belangrijke basis voor een Gezonde Generatie. We geloven in de enorme kracht die uit kan gaan van deze unieke samenwerking.'
Ruben Houkes, directeur 2Basics, voegt toe: 'Ik zie de Gezonde Generatie als het ultieme merk dat maatschappelijke impact wil scoren. De Gezonde Generatie wil Olympisch kampioen worden in alle sporten en in alle disciplines. Dit vraagt om een bijzondere aanpak. Onze strategie was om te kiezen voor de doelgroep waar de gezondheidswinst het grootst is en deze groep, het vmbo, te verbinden met het NOC*NSF. En de sporters daarbij als hefboom te gebruiken binnen de programma’s en campagnes van de Gezonde Generatie.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing