Van Lanschot Kempen steunt Empty Concertgebouw Sessions

Van Lanschot Kempen steunt Empty Concertgebouw Sessions
  • Sponsoring
  • 22 mei 2020 @ 08:44
  • 19652 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurMarketing

Van Lanschot Kempen, hoofdsponsor van Het Concertgebouw, ondersteunt de voortzetting van de online concertserie Empty Concertgebouw Sessions in mei en juni 2020.

Onder anderen zangeres Trijntje Oosterhuis, harpiste Lavinia Meijer en strijkorkest Amsterdam Sinfonietta zullen hierin optreden.

Ook het Ruben Hein Trio, zangeres Karsu en pianist Hannes Minnaar geven de komende anderhalve maand acte de présence in de serie die elke woensdag om 12.30 uur wordt uitgezonden.

Empty Concertgebouw Sessions 
Waar normaal gesproken het publiek de gratis lunchconcerten kan bezoeken op dit tijdstip, biedt Het Concertgebouw sinds april als alternatief elke woensdag om 12.30 uur de Empty Concertgebouw Sessions aan. Sinds de lancering van de serie in de lege Grote Zaal van Het Concertgebouw waren er al meer dan 450.000 kijkers voor de video's. De serie startte met pianiste Anna Fedorova, zangeres Edsilia Rombley en de violisten Rosanne Philippens en Liza Ferschtman. De editie met pianiste Iris Hond werd met ruim 100.000 kijkers tot nu toe het best bekeken. 

Van Lanschot Kempen en Het Concertgebouw 
Sinds 2018 is Van Lanschot Kempen de hoofdsponsor van Het Concertgebouw. ‘Vind jezelf en elkaar in de schoonheid van muziek’, is het motto van de samenwerking. ‘Muziek toont ons de schoonheid en de zin van het leven. Het Concertgebouw geeft daar met deze reeks concerten op een bijzondere wijze invulling aan. Dit is belangrijk want juist in deze tijd biedt muziek troost en inspiratie’, zegt Karl Guha, bestuursvoorzitter van Van Lanschot Kempen. Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw: 'Van Lanschot Kempen stelt ons in staat de Empty Concertgebouw Sessions te realiseren. Hiermee kunnen we zoveel mogelijk mensen blijven verrijken met muziek. Ook in deze moeilijke tijden. Wij zijn onze hoofdsponsor dankbaar voor deze steun.'

Eerdere projecten 
In het kader van het toegankelijker maken van het Concertgebouw presenteerde Van Lanschot Kempen de animatie serie 'Klassiek in het Kort', waarin de wereld van klassieke muziek op een laagdrempelige wijze in beeld wordt gebracht. Tevens helpt Van Lanschot Kempen met het verrijken van de concertervaring door podcasts die op koptelefoons in de foyers beluisterd kunnen worden. De ondersteuning van kunst, cultuur, kunstenaars en musea is voor Van Lanschot Kempen al sinds de 19de eeuw de manier om bij te dragen aan het behoud en de opbouw van ons culturele vermogen. Zeker in tijden van crisis tonen kunst en muziek ons immers de schoonheid en de zin van het leven.

Programma (elke woensdag 12.30 uur)
27 mei Lavinia Meijer 
3 juni Trijntje Oosterhuis 
10 juni Amsterdam Sinfonietta 
17 juni Karsu 
24 juni Hannes Minnaar & Dudok Quartet

Waar zijn de Empty Concertgebouw Sessions te zien?
YouTube: www.youtube.com/concertgebouw   
Facebook: www.fb.com/concertgebouw   
Instagram: www.instagram.com/concertgebouw   
Website: www.concertgebouw.nl (inclusief overzicht eerdere Concertgebouw Sessions)

(PvWK, beeld Gimmeges/Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken