Artis lanceert museum over de mens
- Sponsoring
- 12 jun 2020 @ 09:09
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EducatieContent
- 12 jun 2020 @ 09:09
- Peter van Woensel Kooy
Artis opent eind 2021 de deuren van een nieuw museum: 'het Artis-Groote Museum', over de mens. Het geeft inzicht in jezelf waardoor je beter kunt handelen in de snel veranderende wereld om je heen, zoals ook nu het geval is.
Pas als je begrijpt wie je bent en hoe je verbonden bent met al het leven op aarde, kun je nadenken over de toekomst van de aarde en word je je bewust van welke rol je daar zelf in pakt. Het museum wordt gehuisvest in het eerste museumgebouw van Nederland, daterend uit 1855. Na jarenlange inhoudelijke ontwikkeling is het museumontwerp nu afgerond en opent Artis straks, na Micropia, de deuren van haar tweede museum.
Mens als onderdeel van de natuur
De huidige coronacrisis heeft nog eens duidelijk gemaakt dat mens en natuur niet te scheiden zijn en de mens juist onderdeel is van de natuur. Het museum is relevanter dan ooit. De realisatie van het Groote Museum is een belangrijke stap in de vernieuwing van Artis. Aan dieren, planten, microben en het universum wordt nu ook de mens toegevoegd. Want in deze tijd kunnen we de wereld niet meer zien zonder de mens en zijn rol hierin.
Emotionele expeditie
In het Groote Museum wordt de bezoeker met zijn eigen lichaam, kunstinstallaties, organische materialen, geuren en geluiden meegevoerd op een emotionele expeditie en stelt zichzelf vragen als “Wie ben ik, waar kom ik vandaan, waar wil ik naartoe? Wat is het om mens te zijn, en ben ik alleen of ben ik verbonden? Maatschappelijke thema’s zoals circulariteit, mobiliteit, kunst, consumptiepatronen, voeding en gezondheid zijn verwerkt in vaste opstellingen. Bij alle opstellingen is het menselijk lichaam het vertrekpunt. Je gebruikt je eigen lichaam als onderdeel van de expeditie en van daaruit ontdek je jezelf en maak je verbinding met de wereld om je heen. Zo worden de thema’s persoonlijk en krijg je meer inzicht in wie je bent. Je wordt je bewust van je omgeving, je spiegelt je daaraan en merkt dat je onderdeel bent van een groter geheel.
Werkplaats
Uniek is dat het Groote Museum bestaat uit de museumexpeditie en een werkplaats. Deze twee functies lopen in elkaar over en versterken elkaar. Lees hier verder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- wij
- mens
- nieuw
- volgend jaar
- museum
- wereld
- Artis
- Artis-Groote Museum
- merk
- psyche
- ratio
- pandemie
- snel
- consument
- experience
- inzicht
- lichaam
- veranderende wereld
- Dawn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing