Adidas en KNHB verlengen samenwerking
- Sponsoring
- 10 jul 2020 @ 07:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Sport
- 10 jul 2020 @ 07:05
- Sjaak Hoogkamer
Het partnership tussen Adidas en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) is met vier jaar verlengd tot 2024. Hiermee geven beide partijen een vervolg aan een jarenlange, succesvolle samenwerking die al in 1999 werd gestart.
Binnen de nieuwe overeenkomst blijft adidas de teamwear partner van de nationale (jeugd)teams. Afgesproken is om niet eens per vier jaar, maar iedere twee jaar nieuwe tenues te introduceren. In september van dit jaar worden de nieuwste wedstrijdtenues en trainingscollectie gepresenteerd.
adidas en KNHB verlengen hun samenwerking met 4 jaar tot 2024
Met de nieuwe overeenkomst komen de KNHB en adidas tegemoet aan de vraag van de Oranje fans naar een breder assortiment Oranje merchandise. De nieuwe collectie in de Oranje Fanshop biedt hockeyfans straks niet meer alleen de wedstrijdshirts (thuis- en uittenue), maar ook de trainingscollectie. Bovendien zijn naast de originele wedstrijdshirts straks ook de shorts, rokjes en kousen van het Nederlandse tenue verkrijgbaar. De verwachting is dat de nieuwe, uitgebreide collectie eind september van dit jaar beschikbaar is voor de consument.
Frank Basters, Director Brand Activation adidas: ‘Wij geloven in langdurige sponsorrelaties, en zijn er dan ook trots op dat deze stap ons tot een kwart eeuw samen met de KNHB brengt. We kijken uit naar nieuwe successen op het veld, en verdere ontwikkeling buiten het veld. Zo is er vanuit fans een toenemende vraag naar de kleding van de nationale teams en zullen wij dit toegankelijk maken.’
Erik Gerritsen, directeur KNHB is verheugd over de vernieuwde samenwerking: ‘Wij zijn buitengewoon blij dat we deze jarenlange samenwerking de komende vier jaar een vervolg kunnen geven. Dit commitment naar elkaar uitspreken onderstreept het succes van de afgelopen twee decennia. De KNHB en adidas zijn organisaties die elkaar versterken en samen de hockeysport naar een niveau hoger tillen. Deze overeenkomst sluit nog beter aan op de wensen van onze fans en biedt de KNHB veel kansen in de promotie van de hockeysport en onze nationale teams.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing