Albert Heijn en NOC*NSF samen voor gezonde levensstijl

Albert Heijn en NOC*NSF samen voor gezonde levensstijl
  • Sponsoring
  • 14 sep 2020 @ 09:36
  • 15417 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Om Nederlanders te helpen bewust om te gaan met zowel voeding als voldoende beweging starten Albert Heijn en NOC*NSF vandaag de sportactie ‘Proef de sport’. Hiermee willen zij meer mensen (weer) aan het sporten en bewegen krijgen.

30% van sportend Nederland is minder gaan sporten tijdens de corona-pandemie. Dat blijkt uit het ‘Sport en voeding’ onderzoek, uitgevoerd door Markteffect in opdracht van NOC*NSF en Albert Heijn.

Tegelijkertijd geeft 49% van alle Nederlanders aan wel interesse te hebben om een nieuwe sport te beoefenen en geeft bijna 2 van de 5 sporters aan dat ze het belangrijk vinden om hun voeding af te stemmen op hun sportactiviteit, maar weet een groot deel van sportend Nederland (45%) onvoldoende hoe dat moet.

AH start spaaractie voor proeflesssen bij sportclubs

Daarom ontvangen klanten van Albert Heijn van 14 t/m 27 september bij een minimale besteding van €10,- aan boodschappen eenmalig 10 sportzegels in hun AH app. Met deze sportzegels kunnen zij tot en met 25 oktober 2020 via www.proefdesport.nl (gratis) proeflessen boeken bij honderden verschillende sportclubs door heel Nederland. Kickbokser Rico Verhoeven, shorttrackster Yara van Kerkhof, judoka Roy Meyer, volleybalster Celeste Plak en rolstoelbasketbalster Bo Kramer roepen als ambassadeurs van ‘Proef de sport’ via social media en proefdesport.nl iedereen op om de sport te ontdekken die bij je past en delen recepten van hun favoriete gezonde sportsnacks en -maaltijden.

 De sportactie ‘Proef de sport’ biedt tegelijkertijd sportclubs de mogelijkheid om nieuwe potentiële leden te verwelkomen. Van de sporters met een lidmaatschap bij een vereniging heeft namelijk 11% zijn/haar lidmaatschap opgezegd gedurende de corona-pandemie. Albert Heijn en NOC*NSF hopen daarom met de actie het verenigingsleven in Nederland een hart onder de riem te steken. Sportclubs kunnen zich aanmelden via www.clubbase.nl/sportactie.

Doel van de sportactie is Nederlanders handvatten en een extra steuntje in de rug te bieden om bewust om te gaan met zowel voeding als sporten en bewegen. Beide zijn voor een sterk immuunsysteem en een gezonde levensstijl van groot belang. Een aanzienlijk deel van sportend Nederland (39%) geeft aan moeite te hebben gehad om te sporten gedurende de corona-pandemie. Als het om voeding gaat, geeft 78% van de Nederlanders aan bewust bezig te zijn met zijn / haar eetgewoontes. Tegelijkertijd weet 45% van de sporters niet goed hoe ze voeding af moeten stemmen op het sporten. Inspiratie (23%), kennis (22%) en tijd (9%) staat hen in de weg als het gaat om maken van goede keuzes in sportvoeding.

De ‘Proef de sport’ actie maakt onderdeel uit van de NOC*NSF Nationale Sportweek, waarin we Nederland willen inspireren te sporten en bewegen

Gerard Dielessen, directeur NOC*NSF: ‘Zeker nadat verenigingen door corona tijdelijk dicht moesten, zijn we blij dat het sportseizoen weer is begonnen. Dat maakt deze periode het ideale moment om sport te (her)ontdekken. De ‘Proef de sport’ actie maakt onderdeel uit van de NOC*NSF Nationale Sportweek, waarin we Nederland willen inspireren te sporten en bewegen. We zijn dan ook heel trots op de samenwerking met Albert Heijn waarin we het belang van sport en voeding benadrukken en samen met honderden sportclubs mensen de mogelijkheid bieden om gratis proeflessen te volgen, van golf tot paardrijden en van voetbal tot zwemmen.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken