Extra schenking NPL aan Rode Kruis

Extra schenking NPL aan Rode Kruis
  • Sponsoring
  • 30 sep 2020 @ 15:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

De Nationale Postcode Loterij schenkt een extra €4 miljoen aan het Rode Kruis. Het coronavirus is voorlopig nog niet weg en de economische gevolgen raken velen direct in hun levensonderhoud.

De hulporganisatie vraagt vandaag in het nieuws om extra aandacht voor de meest kwetsbare mensen in Nederland. Om die noodzakelijke coronahulpverlening op korte termijn mogelijk te maken, schenkt de Nationale Postcode Loterij €4 miljoen aan het Rode Kruis. ‘Duizenden kwetsbare mensen kunnen zonder hulp niet in hun basislevensbehoeften voorzien en ondersteuning van honderden zorginstellingen en de GGD’s blijft nodig. Deze enorme schenking maakt het mogelijk dat er direct geld kan worden ingezet waar dat het hardst nodig is. Dat is een uitzonderlijk gebaar waar veel mensen mee geholpen zijn,’ zegt Marieke van Schaik, algemeen directeur Rode Kruis.

Rode Kruis krijgt van de Nationale Postcode Loterij een extra 4 miljoen om gevolgen corona op te vangen

Margriet Schreuders, hoofd Goede Doelen van de Postcode Loterij: ‘De Postcode Loterij steunt het Rode Kruis al jaren bij zijn hulp aan mensen in nood. Die nood is nu extreem. De Corona-pandemie is ongekend op het gebied van volksgezondheid, maar ook humanitair gezien. Wij dragen graag met een extra schenking bij om mensen die in een noodsituatie verkeren te helpen bij het doorkomen van deze moeilijke periode. Wij zijn erg dankbaar dat wij dit dankzij onze trouwe deelnemers kunnen doen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken