Rabobank en KNHB lanceren Hockey Foundation

Rabobank en KNHB lanceren Hockey Foundation
  • Sponsoring
  • 10 sep 2020 @ 08:08
  • 12865 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sport

Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) starten met de Hockey Foundation en verlengen daarmee hun partnership voor de komende 10 jaar. Met de foundation willen beide partijen hockey nóg toegankelijker willen maken. Doel: 30 nieuwe hockeyclubs in 10 jaar voor 10.000 kinderen.

Volgens de Rabobank is hockeyen niet voor iedereen vanzelfsprekend. In wijken met een lagere sportparticipatie bijvoorbeeld komen kinderen niet zo makkelijk met de hockeysport in aanraking. En dat is zonde, vinden Rabobank en de KNHB. Ieder kind zou de kans moeten hebben om zich op de hockeyvereniging te kunnen ontwikkelen. Via de Hockey Foundation investeren Rabobank en de KNHB daarom de komende tien jaar in 30 nieuwe verenigingen.

Rabobank streeft met de nieuwe hockey foundation naar meer inclusiviteit, vriendschap en vertrouwen

Rabobank en de KNHB hebben al ruim twintig jaar een duurzame relatie. Dat beide partijen hebben besloten die succesvolle samenwerking niet alleen met tien jaar te verlengen, maar bovendien ook te intensiveren door samen de Hockey Foundation te starten, geeft aan met hoeveel vertrouwen zij gezamenlijk de toekomst tegemoet gaan. Leendert Bikker, directeur communicatie van de Rabobank: ‘Wij zijn erg blij met deze hernieuwde samenwerking. Wij geloven als coöperatieve bank in samen, in verenigen en daarbij zijn verenigingen het middel. Het brengt ons inclusiviteit, vriendschap, vertrouwen en het is nog gezond ook. Het is dan ook een geweldige ambitie die we hebben. Hockeyverenigingen om buurten in Nederland te verenigen, om het toegankelijker te maken voor iedereen. Dat is goed voor de persoonlijke ontwikkeling én ook nog eens goed voor de wijk of buurt.’

De Rabobank zorgt voor een belangrijk deel van de financiering van het project en zet hun netwerk in, terwijl de KNHB ervaring, kennis en mankracht levert om deze nieuwe verenigingen een goede start te kunnen laten maken

De Hockey Foundation heeft een ambitieuze doelstelling: 30 nieuwe verenigingen met 10.000 hockeyende kinderen in tien jaar tijd. Erik Gerritsen, algemeen directeur KNHB: ‘De Hockey Foundation helpt vrijwilligers nieuwe hockeyverenigingen in specifieke wijken op te richten. We stimuleren lokale bestuurders, wakkeren enthousiasme aan en nemen waar nodig contact op met de gemeente. De Rabobank zorgt voor een belangrijk deel van de financiering van het project en zet hun netwerk in, terwijl de KNHB ervaring, kennis en mankracht levert om deze nieuwe verenigingen een goede start te kunnen laten maken. Een ambitieus plan wellicht dat je alleen met een heel betrouwbare partner kunt opstarten. Samen met Rabobank durf ik deze uitdaging zeker aan.’

Al drie nieuwe verenigingen opgestart

De lancering van de Hockey Foundation vond woensdag 9 september plaats in Sportpark Bijlmer in Amsterdam Zuidoost, waar een van de eerste Hockey Foundation verenigingen is opgericht: Amsterdam Dynamics. In het bijzijn van ruim 40 kinderen, buurtsportcoaches en internationals Billy Bakker, Margot van Geffen, Eva de Goede, Caia van Maasakker en Terrance Pieters bekrachtigden Rabobank en de KNHB hun samenwerking.

Inmiddels zijn op drie locaties in Nederland verenigingen opgestart. Naast Amsterdam Dynamics in Amsterdam Zuidoost kunnen kinderen nu ook bij AHC Noorderlicht (Amsterdam Noord) en bij Hockeyclub UNO (Utrecht Overvecht) kennismaken met de hockeysport en zich in verenigingsverband ontwikkelen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken