Telstar Vrouwen en jeugd in trek bij sponsors

Telstar Vrouwen en jeugd in trek bij sponsors
  • Sponsoring
  • 5 sep 2020 @ 18:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Voetbal

Met ingang van dit voetbalseizoen starten ICI PARIS XL en Telstar Vrouwen een contentsamenwerking, terwijl Rabobank Haarlem-IJmond sponsor van de jeugd van Telstar wordt.

Jong Telstar Vrouwen, bestaande uit een team van zeer talentvolle speelsters, heeft één missie: de Eredivisie. Middels dit partnerschap draagt ICI PARIS XL bij aan hun droom richting de top. Door een creatieve invulling via sociale media waarbij sport en beauty aan elkaar gekoppeld worden.

De samenwerking bestaat uit het creëren van content die met name ingezet wordt op de social media kanalen waarbij de meiden van Telstar gevolgd worden op hun weg naar de Eredivisie

Selma Nederhoed, Communicatie & PR Manager Benelux van ICI Paris XL: ‘We gaan de samenwerking aan voor in ieder geval een jaar, met optie tot verlengen. De samenwerking bestaat uit het creëren van content die met name ingezet wordt op de social media kanalen waarbij de meiden van Telstar gevolgd worden op hun weg naar de Eredivisie. In de content maken we een koppeling tussen beauty en sport. We leren de meiden achter het voetbal kennen. We belichten hun beauty routines, wat ze bezighoudt en welke rol verzorging bij hen en bij hun sport speelt. Aanvullend daarop worden er ook beauty challenges gemaakt samen met de meiden.’

ICI PARIS XL: sportiviteit combineren met verzorgingsritueel

‘Een partnerschap tussen een sportclub en een beauty retailer lijkt in eerste instantie wellicht niet meteen logisch. De samenwerking sluit echter heel goed aan bij onze missie,’ aldus Joost van Bergeijk, Directeur Marketing en Customer Experience. ‘Telstar Vrouwen geeft jonge meiden een voetbaldroom, een kans om de top te bereiken. Als beauty retailer staan wij ervoor om iedereen te helpen de beste versie van zichzelf te boosten en gelukkig te maken. Doordat zij zichzelf goed en mooi voelen, niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant. Door deze samenwerking zetten Telstar en ICI PARIS XL deze meiden samen in hun kracht, op weg naar de top, en boosten hen de beste versie van zichzelf te zijn.’

‘Deze samenwerking geeft vrouwenvoetbal een geweldige boost op imagovlak. Onze speelsters worden influencers met een boodschap: stoer en mooi zijn is een prima combinatie! Je bent veel meer dan alleen een voetbal supertalent. Wij zijn verheugd met zo’n innovatief partnerschap. En willen graag samen met ICI PARIS XL verder groeien om de Eredivisie dromen te verwezenlijken,’ aldus Natascha van Grinsven-Admiraal, Commercieel Directeur Telstar.

Rabobank Haarlem-IJmond sponsor Telstar jeugd

Met het sponsorschap wil Rabobank een bijdrage leveren aan talentontwikkeling van zowel de vrouwelijke- als de mannelijke jeugdspelers van Telstar.

Zondag 30 augustus al werd voorafgaand aan de wedstrijd Telstar-FC Volendam de sponsorovereenkomst ondertekend door Jerry Notenboom, directievoorzitter bij Rabobank Haarlem-IJmond. Namens Telstar ondertekende commercieel directeur Natascha van Grinsven-Admiraal het contract. (zie foto boven)

Jeugdsponsorschap is een bewuste keuze

Op het vrouwen- en mannenteam prijkt vanaf heden Rabobank op het shirt van de spelers. ‘Het is een bewuste keuze om de jeugd te sponsoren’, aldus Jerry Notenboom. ‘De jeugd heeft immers de toekomst. We zien dat vooral het vrouwenvoetbal steeds meer leeft. Een terechte ontwikkeling. We zijn dan ook erg trots dat wij met onze bijdrage zowel het vrouwen als het mannenteam verder kunnen helpen’.

Rabobank Witte Leeuw van Telstar

‘Samen met een aantal andere bedrijven, de Witte Leeuwen, vormt Rabobank de drijvende kracht achter Telstar. We zijn erg blij dat we op deze manier kunnen werken naar een mooie toekomst voor de club, regio en vooral de jeugd’, aldus Natascha van Grinsven-Admiraal.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken