EasyToys mag langer op shirts FC Emmen

EasyToys mag langer op shirts FC Emmen
  • Sponsoring
  • 16 dec 2020 @ 09:27
  • 18807 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Voetbal

De KNVB bepaalt niet langer of een bedrijf shirtsponsor van een club mag zijn, alleen de Reclame Code Commissie kan een sponsorschap eventueel blokkeren.

Dat is de uitkomst van de ledenvergadering gistermiddag, waarbij alle clubs uit het betaald voetbal over het sponsorreglement hebben gestemd.

RCC beslist voortaan over shirtsponsors

In september, vlak na de start van dit seizoen, gaf de KNVB groen licht voor het hoofdsponsorschap van EasyToys. Afgesproken werd dat het contract in eerste instantie voor één seizoen zou gelden. Op de eerstvolgende algemene vergadering betaald voetbal zouden clubs vervolgens zelf mogen oordelen over reclame-uitingen op shirts, aldus de KNVB.

Duidelijkheid

De voetbalbond stelde op die vergadering, 15 december jl., voor om de toetsingscriteria voor een sponsorschap uit het Sponsoringreglement Betaald Voetbal te schrappen. Alleen de Reclame Code Commissie zou voortaan een sponsorschap kunnen blokkeren als deze in strijd is met de Nederlandse Reclame Code. Een meerderheid van de clubs was het daarmee eens. Dat maakt de weg vrij voor EasyToys om ook na dit seizoen op de shirts van de eredivisieclub te prijken.

 Beide partijen zijn tevreden en opgelucht dat er nu duidelijkheid is gekomen. ‘We zijn blij dat we de discussie zijn aangegaan, taboes hebben doorbroken en er op een goede manier zijn uitgekomen. Het is goed dat een externe, onafhankelijke partij hier in het vervolg over gaat,’ zegt CEO van EasyToys Eric Idema. In de loop van dit seizoen gaan EasyToys en FC Emmen in gesprek over een mogelijke verlenging van het hoofdsponsorschap.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken