Lifebuoy en KNVB gaan partnership aan

Lifebuoy en KNVB gaan partnership aan
  • Sponsoring
  • 24 mrt 2021 @ 16:31
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Voetbal

Zeepmerk Lifebuoy en de KNVB gaan een partnership aan. Samen zetten zij zich in voor een hygiënisch schone en veilige sportomgeving.

Lifebuoy en de KNVB willen dat naar eigen zeggen voor iedereen mogelijk maken, zowel langs de lijn als in de kleedkamer. Dit valt binnen de continuering van de reeds bestaande samenwerking tussen de KNVB en Unilever: naast het bestaande partnership met het merk Calvé Pindakaas wordt de samenwerking nu uitgebreid met Lifebuoy in het domein Fit. Binnen dit domein stimuleert de KNVB mensen op en om het voetbalveld om een gezond voedings- en beweegpatroon aan te nemen. Dit draagt bij aan een verantwoorde, actieve en bewuste levensstijl.

Logische samenwerking

Sinds de introductie van Lifebuoy vorig jaar in Nederland is het hygiënemerk, bekend van de handzeep en handgel, in veel Nederlandse huishoudens een vaste naam geworden. Lifebuoy wil ook voorbij de voordeur onderdeel zijn van het dagelijks leven, als mensen weer meer naar buiten gaan. Lifebuoy ziet in de KNVB een belangrijke partner om deze missie uit te dragen, om er samen voor te zorgen dat sport op een veilige manier weer mogelijk wordt.

 Griet Demasure, marketing director Beauty & Personal Care bij Unilever Benelux: ‘Lifebuoy is er voor elk moment in het dagelijks leven, van binnenshuis in bijvoorbeeld de keuken, tot buitenshuis en onderweg. Van zelf sporten tot je favoriete sportwedstrijden bijwonen. We dragen graag ons steentje bij aan het veilig kunnen sporten én toejuichen. De samenwerking met KNVB, de grootste sportbond van Nederland, vinden wij dan ook een mooie kans om dit te uiten en past binnen ons wereldwijde Lifebuoy-educatieprogramma.’

Lifebuoy zal de KNVB ondersteunen door met haar producten aanwezig te zijn bij KNVB-evenementen. Een van de eerste evenementen – de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Letland, waar in het kader van Fieldlab 5.000 supporters bij aanwezig mogen zijn – is op 27 maart in de Johan Cruijff ArenA. Ook gaat Lifebuoy de 1,2 miljoen leden bij amateurclubs helpen door ze toegang te geven tot educatiemateriaal dat hen onderwijst in het belang van handhygiëne, en door dispensers met hygiëne handgel te verstrekken. Middels marketingcampagnes bij de grote Nederlandse retailers wil Lifebuoy ook kinderen en hun ouders/verzorgers op weg helpen op het gebied van veilig en hygiënisch sporten.

Een gezonde en hygiënische levensstijl

De KNVB zet al jaren in op het promoten van een gezonde levensstijl. De samenwerking met Lifebuoy is een logische stap, nu goede hygiënegewoonten belangrijker dan ooit zijn.

 ‘Wij zijn ontzettend blij dat we samen met Lifebuoy heel concreet vorm kunnen geven aan de maatregelen op het gebied van hygiëne. Het belang van hygiëne is het afgelopen jaar meer dan ooit duidelijk geworden en samen zorgen we ervoor dat voetballers en voetballiefhebbers op een veilige en verantwoorde manier van hun sport kunnen genieten,’ aldus Jean Paul Decossaux, Directeur Commercie bij de KNVB.

De KNVB en Calvé Pindakaas verlengen de sterke samenwerking gericht op de OranjeLeeuwinnen en gaan ook komend jaar verder om de aandacht voor het vrouwenvoetbal te vergroten. Calvé Pindakaas en de KNVB delen namelijk een bijzondere liefde: de liefde om kinderen met grote dromen te inspireren. En dat komt terug in de commercial van Calvé Pindakaas, waar de kleine Lieke Martens de hoofdrol vervult.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken