FedEx officiële sponsor UEFA CL
- Sponsoring
- 5 mei 2021 @ 15:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mei 2021 @ 15:42
- Sjaak Hoogkamer
FedEx en de UEFA hebben een driejarige overeenkomst getekend waarin FedEx gedurende drie edities de UEFA Champions League sponsort vanaf de start van het toernooi in 2021/22 tot en met 2023/24.
De overeenkomst omvat ook sponsorrechten voor de UEFA Super Cup, de UEFA eChampions League en de finales van de UEFA Youth League en UEFA Champions League Futsal.
Het sponsorschap bouwt voort op de bestaande relatie met de UEFA. FedEx werd in 2015 hoofdsponsor van de UEFA Europa League en in 2019 sponsor van het UEFA National Team Football. FedEx is ook de officiële logistieke partner van UEFA EURO 2020, dat in de zomer van 2021 plaatsvindt in verschillende Europese gaststeden.
In 2016 was FedEx de eerste sponsor, die een samenwerking startte met de UEFA Foundation for Children
Met die sponsoring werd voetbal gebruikt ‘als een middel om een sociale en positieve impact te hebben in gemeenschappen over de hele wereld.’
Non-profit
Naast de sponsoring van de UEFA Europa League en UEFA EURO 2020 zorgden FedEx en de UEFA Foundation voor veilige voetbalvelden in Spanje, Polen, Brazilië en Zuid-Afrika, en financierden ze gezamenlijk een "Football for Employability"-programma opgezet voor jonge volwassenen in Roemenië, Hongarije, Engeland en Ierland. FedEx nodigde ook lokale kinderen uit als spelersmascotte bij de finales van de UEFA Europa League in samenwerking met non-profitorganisaties in Stockholm (Zweden), Lyon (Frankrijk) en Baku (Azerbeidzjan), waar een volledig vrouwelijke line-up van spelersmascottes voetbalgeschiedenis schreef.
Lokaal
‘Ons wereldwijde sponsorschap van de UEFA Champions League biedt mogelijkheden voor ons merk, onze teamleden, klanten en gemeenschappen. Door ons merk af te stemmen op sportprestaties van wereldklasse kunnen we onze diensten koppelen aan ons publiek via de passie en emoties die door sport worden gegenereerd en kunnen we een positieve bijdrage leveren aan onze lokale gemeenschappen.’ aldus Brie Carere, executive vice president, chief marketing and communications officer, FedEx Corp.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing