Cheil ontwikkelt Samsung FastFrame voor Tokyo
- Sponsoring
- 25 jun 2021 @ 14:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Olympische Spelen
- 25 jun 2021 @ 14:39
- Sjaak Hoogkamer
Samsung Benelux is sponsor van de Olympische BMX-ers Niek Kimman en Judy Baauw. Om invulling te geven aan dat sponsorship heeft Cheil het Samsung FastFrame ontwikkeld.
De BMX-fiets met bijbehorende app moeten beide BMX-atleten op weg naar de Olympische Spelen helpen bij het perfectioneren van de start; het allesbepalende moment in een BMX-race. Met deze innovatie geeft Samsung een nieuwe invulling aan sponsoring waarbij het merk actief wil bijdragen aan de prestaties van sporters.
Het Samsung FastFrame sluit naadloos aan op Do What You Can’t, Samsungs mentaliteit om buiten de gebaande paden te treden en met technologie dromen te realiseren.
Om in de BMX-sport kans te maken op goud (het zou het eerste BMX-goud voor Nederland zijn) is de perfecte start essentieel: 70% van de races wordt namelijk in de eerste 9 meter gewonnen.
Die perfecte start bestaat uit drie elementen: reactiesnelheid, kracht en de hoek waarin de fiets in de eerste meters wordt opgetrokken. Het op maat gemaakte Samsung FastFrame, met ingebouwde technologie, meet deze drie elementen bij elke start. De data die direct op de smartphone van de coaches is af te lezen, onthult de finesses van de perfecte start, zoals nooit eerder mogelijk was. BMX’ers Kimmann en Baauw hebben met het FastFrame de afgelopen maanden intensief kunnen trainen.
Als Olympisch partner kijken wij hoe onze kennis en expertise op het gebied van technologie kan bijdragen aan Nederlandse topprestaties tijdens de Olympische Spelen
Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland: ‘In 2018 hielpen we shorttrackers Suzanne Schulting en Sjinkie Knegt aan Olympisch goud en zilver met het Samsung SmartSuit. Dit jaar gaan we voor niets minder voor BMX’ers Niek en Judy met het Samsung FastFrame.’
Thijs de Boer, ECD Cheil Benelux: ‘Het is geweldig als je als bureau en adverteerder sportmarketing kunt bedrijven met meer dan alleen een mooi verhaal. Met innovatie bijdragen aan het succes van Olympische sporters is wat mij betreft het hoogst haalbare. Hopelijk pakt het net zo goed uit als 3 jaar geleden met het Samsung SmartSuit.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing