Gevelgroet Gasunie aan Olympisch surfer Kiran Badloe
- Sponsoring
- 22 jul 2021 @ 11:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Olympische Spelen
- 22 jul 2021 @ 11:29
- Sjaak Hoogkamer
Met een gigantische afbeelding van windsurfer en medaillekandidaat Kiran Badloe op het hoofdkantoor steunt Gasunie de ambassadeur van Missie H2 en zijn Olympische collega’s in hun jacht naar successen in Tokio.
Gasunie is een van de deelnemers aan Missie H2, dat rondom de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio in 2021 waterstof als duurzame energiedrager promoot.
De komende weken siert een meer dan levensgrote versie van Kiran Badloe het hoofdkantoor van Gasunie langs de ringweg A7 in Groningen. De afbeelding meet in totaal een oppervlakte van 32 bij 13,6 meter. Met de afbeelding steunt Gasunie als een van de bedrijven achter Missie H2 niet alleen Kiran, maar ook de andere ambassadeurs van Missie H2: Olympisch, Paralympisch, Wereld-, Europees en Nederlands Kampioenen Marit Bouwmeester, Liesette Bruinsma, Ferry Weertman en Ilse Paulis & Marieke Keijser.
Ulco Vermeulen, lid van de raad van bestuur van Gasunie: ‘Met Missie H2 willen we de bekendheid van het Nederlands publiek met de duurzame mogelijkheden van waterstof vergroten. Waterstof is een duurzame energiedrager voor de toekomst. Het kan daardoor een grote bijdrage leveren aan het behalen van de Europese klimaatdoelstellingen voor 2030 en 2050. Kiran heeft zich met volle toewijding voorbereid op de Olympische Spelen die straks van start gaan. Gasunie staat achter hem en achter de andere ambassadeurs van Missie H2.’
Wat ik om mij heen zie, stimuleert mij om duurzame oplossingen te steunen
Windsurfer Kiran Badloe is de regerend wereldkampioen in de RS:X-klasse, voor het derde jaar op rij, en is een van de favorieten voor een gouden medaille op de Olympische Spelen. Vanuit TeamNL is Badloe een van de ambassadeurs van Missie H2: ‘Het is hard nodig dat we iets doen aan de l
klimaatverandering en waterstof kan daar een bijdrage aan leveren. Ik kom op de mooiste plekken ter wereld en zie daar hoe mensen met hun leefomgeving omgaan. De zee is mijn arena. Ik moet het doen met de omstandigheden zoals ik ze aantref. De Malediven bijvoorbeeld zijn de mooiste plek die ik heb gezien op aarde. Maar zo mooi als op Instagram is het zeker niet. Je ziet de vervuiling en klimaatgevolgen overal. Daar maak ik me zorgen over en het stimuleert me om mee te werken aan duurzame oplossingen, zoals waterstof.’
Japan laat de mogelijkheden van waterstof zien
Er is een duidelijke link tussen waterstof en de Olympische Spelen in Tokio. Japan is al veel verder met de integratie van waterstof in het energiesysteem. Dat het Olympisch Dorp en het vervoer in Tokio op waterstof draaien zijn daar duidelijke resultaten van. In combinatie met voorbeelden uit eigen land wil Missie H2 de bekendheid en acceptatie van waterstof onder het grotere Nederlands publiek verder vergroten. Vermeulen: ‘Door de verbondenheid met wind en water, is Nederland uitstekend gepositioneerd om hét waterstofland van Europa te worden. We hebben alles in huis: de Noordzee voor offshore wind, zeehavens, kennis, en de infrastructuur.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing