Gevelgroet Gasunie aan Olympisch surfer Kiran Badloe

Gevelgroet Gasunie aan Olympisch surfer Kiran Badloe
  • Sponsoring
  • 22 jul 2021 @ 11:29
  • 25650 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Olympische Spelen

Met een gigantische afbeelding van windsurfer en medaillekandidaat Kiran Badloe op het hoofdkantoor steunt Gasunie de ambassadeur van Missie H2 en zijn Olympische collega’s in hun jacht naar successen in Tokio.

Gasunie is een van de deelnemers aan Missie H2, dat rondom de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio in 2021 waterstof als duurzame energiedrager promoot.

De komende weken siert een meer dan levensgrote versie van Kiran Badloe het hoofdkantoor van Gasunie langs de ringweg A7 in Groningen. De afbeelding meet in totaal een oppervlakte van 32 bij 13,6 meter. Met de afbeelding steunt Gasunie als een van de bedrijven achter Missie H2 niet alleen Kiran, maar ook de andere ambassadeurs van Missie H2: Olympisch, Paralympisch, Wereld-, Europees en Nederlands Kampioenen Marit Bouwmeester, Liesette Bruinsma, Ferry Weertman en Ilse Paulis & Marieke Keijser.

Ulco Vermeulen, lid van de raad van bestuur van Gasunie: ‘Met Missie H2 willen we de bekendheid van het Nederlands publiek met de duurzame mogelijkheden van waterstof vergroten. Waterstof is een duurzame energiedrager voor de toekomst. Het kan daardoor een grote bijdrage leveren aan het behalen van de Europese klimaatdoelstellingen voor 2030 en 2050. Kiran heeft zich met volle toewijding voorbereid op de Olympische Spelen die straks van start gaan. Gasunie staat achter hem en achter de andere ambassadeurs van Missie H2.’

Wat ik om mij heen zie, stimuleert mij om duurzame oplossingen te steunen

Windsurfer Kiran Badloe is de regerend wereldkampioen in de RS:X-klasse, voor het derde jaar op rij, en is een van de favorieten voor een gouden medaille op de Olympische Spelen. Vanuit TeamNL is Badloe een van de ambassadeurs van Missie H2: ‘Het is hard nodig dat we iets doen aan de l

klimaatverandering en waterstof kan daar een bijdrage aan leveren. Ik kom op de mooiste plekken ter wereld en zie daar hoe mensen met hun leefomgeving omgaan. De zee is mijn arena. Ik moet het doen met de omstandigheden zoals ik ze aantref. De Malediven bijvoorbeeld zijn de mooiste plek die ik heb gezien op aarde. Maar zo mooi als op Instagram is het zeker niet. Je ziet de vervuiling en klimaatgevolgen overal. Daar maak ik me zorgen over en het stimuleert me om mee te werken aan duurzame oplossingen, zoals waterstof.’

Japan laat de mogelijkheden van waterstof zien

Er is een duidelijke link tussen waterstof en de Olympische Spelen in Tokio. Japan is al veel verder met de integratie van waterstof in het energiesysteem. Dat het Olympisch Dorp en het vervoer in Tokio op waterstof draaien zijn daar duidelijke resultaten van. In combinatie met voorbeelden uit eigen land wil Missie H2 de bekendheid en acceptatie van waterstof onder het grotere Nederlands publiek verder vergroten. Vermeulen: ‘Door de verbondenheid met wind en water, is Nederland uitstekend gepositioneerd om hét waterstofland van Europa te worden. We hebben alles in huis: de Noordzee voor offshore wind, zeehavens, kennis, en de infrastructuur.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken