Sonos en Liverpool gaan samen voor mooiere voetbalbeleving

Sonos en Liverpool gaan samen voor mooiere voetbalbeleving
  • Sponsoring
  • 10 aug 2021 @ 15:00
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Nieuwe klantSport

Sonos en Liverpool gaan samenwerken om de geluidsbeleving van het voetbal op Anfield, het Liverpool-stadion, voor fans over de hele wereld te verbeteren.

Het is de allereerste samenwerking tussen Sonos en een sportteam. Het sluit aan bij de wens van het merk om ervaringen te creëren die luisteren nog gemakkelijker en leuker maken. Zowel binnen- als buitenshuis. Pete Pedersen, VP Marketing bij Sonos legt uit waarom ze deze stap hebben gemaakt: ‘Geluid is altijd al een essentieel onderdeel geweest van sport. Het laadt elke wedstrijd met energie, of het nu gaat om de muziek die spelers voor de aftrap luisteren om in de stemming te komen, de extatische clubliederen van fans die van de tribunes rollen of het in huis halen van de stadionbeleving’

Met dit in het achterhoofd is Liverpool volgens Pedersen dan ook de ideale partner: ‘We zijn op zoek gegaan naar een team en fanbase die onze passie voor geluid delen. En dankzij de opzwepende sfeer van Anfield en de sterke band van de stad met muziek, bleek Liverpool FC de perfecte match.’

Als onderdeel van de meerjarige samenwerking gaat Sonos meeslepende geluidsbelevingen creëren in het stadion. Dat zal gebeuren in de interne lounges en spelersruimtes, maar ook in het AXA Training Centre waar de club traint. ‘We zijn erg enthousiast dat Sonos onze officiële geluidspartner is en het is fantastisch dat ze lid worden van de Reds-familie’, aldus Matt Scammel, SVP of Partnerships bij Liverpool Football Club. ‘Geluid is namelijk wat Anfield zo bijzonder maakt. Deze stad en club hebben een sterke band met geluid en muziek - van de Mersey Beat tot de wereldberoemde liederen van Anfield Road: het afgelopen seizoen hebben we allemaal gemerkt hoe belangrijk geluid wel niet is voor het voetbal.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken