Amsterdam Museum voert conversationele campagne voor Gouden Koets

Amsterdam Museum voert conversationele campagne voor Gouden Koets
  • Sponsoring
  • 3 aug 2021 @ 09:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Amsterdam Museum voert een campagne voor de tentoonstelling De Gouden Koets met als doel het delen van kennis en het starten van een nationaal gesprek over het controversiële rijtuig. De campagne wordt gesteund door verschillende bureaus en creatieven.

Het Amsterdam Museum trekt in de campagne alle twaalf provincies langs met een pop-up mobiele onderzoekinstallatie annex mini-expo. Dit concept is ontwikkeld in samenwerking met het social design bureau Afdeling Buitengewone Zaken. In vijf interactieve modules wordt het publiek uitgenodigd om hun kennis over de Gouden Koets te testen, gevoelens over, herinneringen aan en associaties bij de koets te delen en een persoonlijke kijk op de toekomst van het rijtuig te geven. Dat kunnen ze bijvoorbeeld doen door video- en audioboodschappen op te nemen, die door het museum worden verzameld. Of door op te schrijven welke brandende vraag ze over de Gouden Koets hebben. Een deel van de resultaten wordt gepresenteerd op de bijbehorende website www.goudenkoets.nl en in de tentoonstelling.

Samen met designbureau Verve Agency, voorheen bekend als Vruchtvlees, ontwikkelde het Amsterdam Museum de campagne-identiteit en outdoorcampagne met als beelddrager een exploded view van de Gouden Koets. Regisseur Aram de Groot maakte in opdracht van het Amsterdam Museum de campagnetrailer voor de tentoonstelling De Gouden Koets. Hij maakte eerder ook de campagnetrailer voor de tentoonstelling Refresh Amsterdam voor het Amsterdam Museum.

Het Amsterdam Museum maakte met Mals Media een serie van dertig OneMinute video’s. In deze video’s delen betrokkenen bij de tentoonstelling – zoals fotograaf Erwin Olaf, kunstenaars AiRich en Brian Elstak, republikein professor Hans Ulrich Jessurun d’Oliveira, lid van de restauratiecommissie van de Gouden Koets Anne van Grevenstein en Pieter Verhoeve, voorzitter van Bond van Oranjeverenigingen, hun kijk op de koets.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken