KNSB en Unox: natuurijsmeesters gezocht
- Sponsoring
- 29 okt 2021 @ 10:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 okt 2021 @ 10:17
- Sjaak Hoogkamer
Schaatsen op natuurijs, daar komt veel organisatie bij kijken. Overal in het land dreigt een tekort aan vrijwilligers die zorgen voor veilige natuurijsbanen. Schaatsbond KNSB gaat in samenwerking met Unox nieuwe natuurijsmeesters opleiden. Vandaag start de wervingscampagne.
Schaatsen op natuurijs zit in het hart van de Nederlandse cultuur en staat zelfs op de lijst van Immaterieel Cultureel Erfgoed. ‘Daarom is het belangrijk dat het behouden blijft,’ zegt Rieks Poelman van de KNSB. ‘Zonder ijsmeesters, geen natuurijsbanen of veilige ijstrajecten.’
Het magische gevoel van natuurijs
‘Het gevoel dat je krijgt als je voor het eerst op nieuw ijs staat, is magisch,’ zegt oud-kampioen Erik Hulzebosch (51). ‘Zodra er ijs ligt, staat het leven van elke schaatsliefhebber op z'n kop. Maar het moet wel allemaal goed geregeld worden. Natuurijs heeft mijn leven veranderd. Dat je er hooguit nog maar een paar dagen per jaar op kunt staan, maakt het extra bijzonder.’
Unox betaalt cursusgeld
Unox heeft toegezegd voor de eerste 100 ijsmeesters in de dop het cursusgeld te betalen. Liane Lens van Unox, als merk onlosmakelijk verbonden aan de winter en partner van de KNSB: ‘Voor ons is het vanzelfsprekend eraan bij te dragen dat er volop geschaatst kan blijven worden. Je wenst toch dat dit nooit verloren gaat. Geluk zit in zulke eenvoudige dingen. Genieten van je eerste moment op het ijs, met z’n allen het ijs op en daarna bijkomen aan de keukentafel. Laten we hopen dat het weer kán deze winter.’
450 natuurijsverenigingen in heel Nederland
Bij de KNSB zijn ruim 450 natuurijsverenigingen aangesloten: van skeelerbanen tot meren en plekken met open water in het bos. Voordat het gaat vriezen, moet er op al die plekken een team van opgeleide natuurijsmeesters en andere vrijwilligers klaarstaan om er een mooie ijsbaan van te maken. Dat moet in enkele dagen gebeuren, want de perioden van aaneengesloten vorst worden steeds korter. Dat vereist meer mensen en nieuwe technieken.
IJsmeesters doen overigens veel meer dan gaatjes boren om te kijken hoe dik het ijs is. Ze maken de ijsbaan klaar en organiseren toertochten. Zorgen, zodra het kan, voor het openen van veilige en fijne ijsbanen. Iedereen vanaf 18 jaar kan zich aanmelden voor een van de cursussen, die in december in heel Nederland georganiseerd worden. ‘Het kost een avond van je tijd en je bent ijsmeester voor het leven. Je sluit je aan bij een lokale ijsvereniging of zet een eigen ijsclub op. Op www.knsb.nl/ijsmeester vind je alle informatie en kun je je aanmelden,’ aldus de KNSB.
Deze campagne is mogelijk gemaakt door Unox. Concept en uitvoering: Banka Media.
Foto's: Arie Kievit.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing