Afas stopt als hoofdsponsor AZ
- Sponsoring
- 2 nov 2021 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 nov 2021 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Na twaalf seizoenen stopt Afas Software als hoofdsponsor van AZ. De naamgever van het stadion en trainingscomplex speelde naar eigen zeggen ‘een belangrijke rol in de wederopstanding van AZ en bleek een inspirerende en ambitieuze partner.’
AZ kijkt ‘met respect, waardering en dankbaarheid terug op de samenwerking met Afas.’
Het bedrijf uit Leusden schonk de Alkmaarders het vertrouwen toen de club in een moeilijke fase zat. Voor AZ betekent het afscheid dat het op zoek gaat naar nieuwe partners voor het shirt, stadion en de jeugdopleiding.
Naamgever
In 2010 verbond Afas zich voor drie seizoenen aan AZ en werd naast hoofdsponsor ook naamgever van het stadion. Nadien werd de overeenkomst tweemaal verlengd tot uiteindelijk medio 2022. De opening van het Afas Trainingscomplex in 2016 in Zaanstad betekende een nieuwe fase in de samenwerking tussen beide partijen. ‘Precies op het juiste moment,’ zei algemeen directeur Bas van der Veldt van Afas bij de start van de samenwerking in 2010. ‘Met de kennis van nu kunnen we met recht spreken over het sponsorschap als een schot in de roos. Buiten de landelijke bekendheid die het ons familiebedrijf heeft gebracht, is het een prachtig voorbeeld dat financiële stabiliteit leidt tot succes.’
Met de kennis van nu kunnen we met recht spreken over het sponsorschap als een schot in de roos
Robert Eenhoorn, algemeen directeur van AZ: ‘In de afgelopen twaalf jaar hebben wij met Afas veel meegemaakt en enorme stappen gezet, onder meer op het gebied van onze jeugdopleiding. We kwamen van ver, maar zij hebben de club door dik en dun gesteund. Dat Afas ons nu de ruimte geeft een volgende stap te zetten, is wat dat betreft ook veelzeggend. Wij kijken terug op een geweldig partnership met een zeer inspirerende partij, die wij het allerbeste wensen in de toekomst.’
Sportief succes
Samen met het softwarebedrijf werden ook sportief successen gevierd. Met Afas op het shirt won AZ in 2013 de KNVB Beker, promoveerde Jong AZ naar de Eerste Divisie en nestelden de Alkmaarders zich in de top van het Nederlandse voetbal. Daarnaast dwong AZ in de twaalf seizoenen tien keer Europees voetbal af, mede door acht top 4-noteringen.
AZ gaat de komende periode met belangstellenden in gesprek om de ingezette weg verder uit te bouwen. Daarbij zal er een nieuwe hoofdsponsor worden gezocht die AZ kan ondersteunen in de verdere weg naar de top.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing