Innocent en Madurodam goedgemutst
- Sponsoring
- 9 dec 2021 @ 10:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 dec 2021 @ 10:37
- Sjaak Hoogkamer
Innocent herhaalt de Goedgemutste Breicampagne waarbij ze aandacht vraagt voor eenzame ouderen. Innocent drinks zet zich al 15 jaar in om dit probleem op de kaart te zetten, dit keer in samenwerking met Madurodam.
De gebouwen in het miniatuurpark zijn versierd met de hand gebreide wollen mutsjes om aandacht te vragen voor eenzame ouderen.
Ieder jaar maken duizenden vrijwilligers mutsjes die op de smoothies worden geplaatst. Voor iedere gemutste smoothie doneert Innocent 20 cent aan het Nationaal Ouderenfonds.
Dat deze aandacht nodig is, maken de cijfers volgens Innocent duidelijk: van de 5,8 miljoen ouderen in Nederland, voelen ruim 2,7 miljoen ouderen zich eenzaam. Meer dan 590.000 ouderen, ruim 10%, voelen zich zelfs extreem eenzaam, aldus het Nationaal Ouderenfonds*. Het Nationaal Ouderenfonds zet zich in voor een samenleving waarin geen enkele oudere zich eenzaam hoeft te voelen. Zo bevorderen zij in de coronatijd contact met onder andere de Zilverlijn en Nationale Balkon Beweegdag.
De samenwerking tussen Innocent en Madurodam is het startschot van de Goedgemutste Breicampagne.
Hiermee hoopt Innocent zo veel mogelijk breisters te inspireren en enthousiasmeren om mee te breien. Hoe meer mutsjes, hoe meer donaties van innocent aan het Nationaal Ouderenfonds, hoe meer eenzame ouderen geholpen kunnen worden.
Charlotte Paulides, opperhoofd van de Goedgemutste Breicampagne: ‘Het is geweldig om te zien dat er door de jaren heen een community is ontwikkeld die samen breit voor dit doel. Breiclubjes zijn ontstaan, en jong en oud doet mee.’
Sociale missie
Ludmilla Molina, communicatiemarketeer bij Madurodam: ‘Madurodam is een plek waar jong en oud samenkomt. De sociale missie van het familiepark is dan ook mensen inspireren en stimuleren verbinding te maken met anderen en zo samen de samenleving mooier te maken. De Winterweken zijn bij uitstek een periode om gezamenlijk de gezelligheid en warmte op te zoeken. Wij dragen als Madurodam de Goedgemutste Breicampagne een extra warm hart toe, omdat wij geloven dat iedereen in Nederland deze warmte verdient.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing