Grolsch en Rugby Nederland samen naar Rugby World Cup 2027
- Sponsoring
- 15 feb 2022 @ 08:21
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 feb 2022 @ 08:21
- Michiel van Zaane
Rugby Nederland en Grolsch zijn een samenwerking aangegaan voor de komende vijf jaar. De gezamenlijke ambitie is om het Nederlands rugby in die periode nationaal en internationaal verder omhoog te stuwen.
De samenwerking komt voort uit het mondiale partnership dat het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch – Asahi Group Holding – heeft gesloten met de Rugby World Cup 2023 France. ‘Sport verbindt. Net zoals samen een biertje drinken. Bovendien vertoont het merk Grolsch grote overeenkomsten met de waarden van rugby: respect, kameraadschap en discipline’, vertelt Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch. ‘Maar ook duurzaamheid en verantwoord alcoholgebruik zijn belangrijke thema’s waarin we elkaar vinden. Juist op plekken zoals sportverenigingen is het belangrijk om 0.0% beschikbaar én zichtbaar te maken, hier gaan we samen dan ook flink op inzetten.’
‘Al met al dus een goede match. We vinden het geweldig dat ons karaktervolle Grolsch-bier, met of zonder alcohol, geschonken zal worden in The Home of Rugby, beter bekend als het Nationaal Rugby Centrum Amsterdam.’
Als link naar het wereldwijde sponsorship zal daar straks ook Asahi Super Dry verkrijgbaar zijn voor de liefhebbers. ‘Samen hopen we de rugby sport én Grolsch nog beter op de kaart te zetten. Wij kijken dan ook uit naar een succesvolle samenwerking!’
Professionele partner
Directeur Rugby Nederland, Andrew Meredith: ‘Rugby Nederland focust op verdere groei van onze topsport-prestaties. Wij doen dat op basis van een helder pad naar professionalisering van ons nationale rugby. Via onze academies dienen zich inmiddels steeds meer veelbelovende rugbytalenten aan. Nu al spelen vele Nederlandse talenten (semi-)professioneel in zware buitenlandse competities. Dat is op zichzelf een prima ontwikkeling. Maar tegelijkertijd willen wij die talenten wel binden aan onze nationale selecties. In Koninklijke Grolsch hebben wij een sportieve professionele partner gevonden om ons die noodzakelijke “rugby boost” te geven. Ons streven is dat Rugby Nederland straks, in 2027, deelneemt aan de Rugby World Cup. Wij zoeken daarom ook andere professionele partners die zich willen verbinden met rugby en onze kernwaarden.‘
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing