Hyundai verlengt partnership Van Gogh Museum

Hyundai verlengt partnership Van Gogh Museum
  • Sponsoring
  • 25 feb 2022 @ 15:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Autofabrikant Hyundai en het Van Gogh Museum vieren het zevende jaar van hun partnership met het nieuwste model van de Hyundai Ioniq 5 en Kona Electric gehuld in details van meesterwerken van Van Gogh.

‘Door op een duurzame manier de kunst en het verhaal van Vincent van Gogh naar mensen toe te brengen’ draagt Hyundai naar eigen zeggen bij aan een toegankelijker museum.

Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum: ‘In de afgelopen twee jaar werd het nog duidelijker dat een museumbezoek niet altijd vanzelfsprekend is. We prijzen ons gelukkig met Hyundai’s trouwe steun, in moeilijke tijden maar ook nu ons museum gelukkig weer open is. Samen blijven we mensen in verbinding brengen met de wereld van Vincent van Gogh.’

Duurzame samenwerking

Duurzaamheid en toegankelijkheid zijn voor zowel Hyundai als het Van Gogh Museum belangrijke thema’s. Waar het Van Gogh Museum een van de duurzaamste musea ter wereld wil worden, heeft Hyundai de ambitie om de groenste mobiliteitsprovider van de wereld te zijn. Onderdeel van het langdurige partnership zijn de twee volledig elektrische, in Van Goghs meesterwerken gehulde, Hyundai’s waarmee het museum mensen door het hele land kan inspireren met het leven en de kunst van Vincent van Gogh.

De samenwerking wordt bekroond met de derde editie van de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day die dit najaar wordt gehouden.

JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland: ‘Als succesvol merk voor elektrische auto’s is het belangrijk voor ons een band te hebben met een van de bekendste musea van Nederland, dat gedreven is om duurzaam te zijn, nu en in de toekomst. Wij ondersteunen het team van het Van Gogh Museum met onze 100 procent elektrische nieuwe modellen die voor de gelegenheid volledig zijn gehuld in de twee meest iconische kunstwerken van Van Gogh: Zonnebloemen en Amandelbloesem.’

Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day

Tijdens de Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day worden activiteiten georganiseerd om doelgroepen, voor wie een bezoek aan een museum niet altijd vanzelfsprekend is, met de wereld van Vincent van Gogh in verbinding te brengen. Zo werden de afgelopen jaren bij verschillende zorginstellingen in Nederland speciale workshoppakketten afgeleverd, met behulp van de elektrische auto’s van Hyundai, om ouderen een creatieve middag te bezorgen. De afgelopen editie, waarbij bewoners van Brabantse zorginstellingen werden verrast met een workshop ‘Schilder De aardappeleters’, resulteerde in hartverwarmende reacties.

Behalve de jaarlijkse Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day maakt de Koreaanse autofabrikant tevens de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour en de Koreaanse museumgids van het Van Gogh Museum mogelijk.

Foto boven: Emilie Gordenker (l.), algemeen directeur van het Van Gogh Museum en JP Lee, president en CEO van Hyundai Motor Nederland voor de Hyundai IONIQ 5 gehuld in Amandelbloesem (1890). Foto: Jelle Draper.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken