Van Lanschot Kempen verlengt bij Het Concertgebouw

Van Lanschot Kempen verlengt bij Het Concertgebouw
  • Sponsoring
  • 4 feb 2022 @ 11:01
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Van Lanschot Kempen heeft zich tot en met 2025 verbonden aan Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. De oudste onafhankelijke financiële instelling van Nederland is sinds 2018 hoofdsponsor van de concertzaal.

De afgelopen tijd maakte de samenwerking onder meer de veelbekeken online concertserie Empty Concertgebouw Sessions mogelijk.

Maarten Edixhoven (l. op foto boven), voorzitter Raad van Bestuur van Van Lanschot Kempen over het partnership: ‘Bij Van Lanschot Kempen draait het niet alleen om financieel, maar ook om cultureel vermogen. Het gaat om het bewaken, behouden en laten groeien van alles van waarde.  Muziek brengt troost, inspiratie en blijdschap, het is ‘het perfecte soort kunst’ zoals Oscar Wilde lang geleden schreef.’

Simon Reinink (r. op foto), algemeen directeur van Het Concertgebouw: ‘In moeilijke tijden leer je je echte vrienden kennen. Dat is de afgelopen periode weer gebleken. In de tijd dat Het Concertgebouw gesloten was vanwege de coronapandemie wisten we ons verzekerd van de niet aflatende steun van Van Lanschot Kempen. Dankzij hun steun konden vele musici alsnog voor ons publiek optreden in de online Empty Concertgebouw Sessions. Daarmee konden we ondanks de vele beperkingen toch invulling geven aan onze gezamenlijke ambitie om zoveel mogelijk mensen te verrijken met een sublieme muzikale ervaring.’

Het hoofdsponsorschap van Van Lanschot Kempen bij Het Concertgebouw heeft als thema ‘Vind jezelf en elkaar in de schoonheid van muziek’.

Dit heeft de afgelopen vijf jaar op vele manieren vorm gekregen. Naast concertbezoek van medewerkers en cliënten omvat de samenwerking verschillende sociaal-maatschappelijke projecten. Zo kwamen leerlingen uit het speciaal onderwijs naar Het Concertgebouw, waarbij medewerkers van de bank hielpen de leerlingen te begeleiden bij hun bezoek aan het spectaculaire concert ‘Duizend-en-een-nacht’.

Er worden ook jaarlijks een aantal speciale concerten georganiseerd in dit kader zoals het concert ‘Symphonic tribute to Avicii’. Tijdens de coronacrisis maakte Van Lanschot Kempen meer dan veertig Empty Concertgebouw Sessions mogelijk waarin meer dan 100 Nederlandse en internationale artiesten online concerten gaven in een leeg Concertgebouw.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken