Van Lanschot Kempen verlengt bij Het Concertgebouw
- Sponsoring
- 4 feb 2022 @ 11:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 feb 2022 @ 11:01
- Sjaak Hoogkamer
Van Lanschot Kempen heeft zich tot en met 2025 verbonden aan Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. De oudste onafhankelijke financiële instelling van Nederland is sinds 2018 hoofdsponsor van de concertzaal.
De afgelopen tijd maakte de samenwerking onder meer de veelbekeken online concertserie Empty Concertgebouw Sessions mogelijk.
Maarten Edixhoven (l. op foto boven), voorzitter Raad van Bestuur van Van Lanschot Kempen over het partnership: ‘Bij Van Lanschot Kempen draait het niet alleen om financieel, maar ook om cultureel vermogen. Het gaat om het bewaken, behouden en laten groeien van alles van waarde. Muziek brengt troost, inspiratie en blijdschap, het is ‘het perfecte soort kunst’ zoals Oscar Wilde lang geleden schreef.’
Simon Reinink (r. op foto), algemeen directeur van Het Concertgebouw: ‘In moeilijke tijden leer je je echte vrienden kennen. Dat is de afgelopen periode weer gebleken. In de tijd dat Het Concertgebouw gesloten was vanwege de coronapandemie wisten we ons verzekerd van de niet aflatende steun van Van Lanschot Kempen. Dankzij hun steun konden vele musici alsnog voor ons publiek optreden in de online Empty Concertgebouw Sessions. Daarmee konden we ondanks de vele beperkingen toch invulling geven aan onze gezamenlijke ambitie om zoveel mogelijk mensen te verrijken met een sublieme muzikale ervaring.’
Het hoofdsponsorschap van Van Lanschot Kempen bij Het Concertgebouw heeft als thema ‘Vind jezelf en elkaar in de schoonheid van muziek’.
Dit heeft de afgelopen vijf jaar op vele manieren vorm gekregen. Naast concertbezoek van medewerkers en cliënten omvat de samenwerking verschillende sociaal-maatschappelijke projecten. Zo kwamen leerlingen uit het speciaal onderwijs naar Het Concertgebouw, waarbij medewerkers van de bank hielpen de leerlingen te begeleiden bij hun bezoek aan het spectaculaire concert ‘Duizend-en-een-nacht’.
Er worden ook jaarlijks een aantal speciale concerten georganiseerd in dit kader zoals het concert ‘Symphonic tribute to Avicii’. Tijdens de coronacrisis maakte Van Lanschot Kempen meer dan veertig Empty Concertgebouw Sessions mogelijk waarin meer dan 100 Nederlandse en internationale artiesten online concerten gaven in een leeg Concertgebouw.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing