Spotify wordt hoofdpartner van FC Barcelona
- Sponsoring
- 16 mrt 2022 @ 08:18
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mrt 2022 @ 08:18
- Michiel van Zaane
Streamingdienst Spotify wordt per 1 juli 2022 hoofdpartner van FC Barcelona en de officiële partner voor audiostreaming. Vanaf volgend seizoen is het Spotify-logo voor de komende vier seizoenen te zien op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts voor de heren en dames.
Behalve op de shirts komt de naam van de streamingdienst ook terug op het stadion, dat wordt omgedoopt tot Spotify Camp Nou. Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion. De partners willen zich hiermee verder inzetten voor het ontwikkelen en ondersteunen van divers talent, voor nu en toekomstige generaties. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de t-shirts van FC Barcelona.
Spotify Camp Nou
De herontwikkeling van het toekomstige Camp Nou terrein is onderdeel van het Espai Barça-project dat de faciliteiten en omgeving van de club zal transformeren in een nieuwe geïntegreerde entertainmentervaring. De promotionele oppervlakken in het stadion zullen worden gebruikt om het werk van artiesten van over de hele wereld te tonen en hen hiermee een nieuw podium te bieden. De langetermijnovereenkomst voor de eigendomsrechten van het stadion gaat per juli 2022 in.
De overeenkomst is door de Raad van Bestuur van FC Barcelona goedgekeurd en ondertekend, maar moet nog worden bekrachtigd door de ‘Extraordinary Delegate Members Assembly’. Dit zal op 3 april plaatsvinden door middel van een elektronische stemprocedure.
De missie van Spotify is om het potentieel van menselijke creativiteit te ontketenen
‘We zijn erg trots om aan te kondigen dat we een alliantie zijn aangegaan met een wereldwijde organisatie als Spotify. Met dit partnerschap kunnen we door middel van unieke ervaringen waarbij entertainment en voetbal met elkaar worden gecombineerd, fans nog meer het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de Barça-familie. Dit biedt ons tegelijkertijd de mogelijkheid om in contact te komen met nieuw wereldwijd publiek. Het is ook een verbintenis waarmee we stappen voorwaarts blijven zetten. De samenwerking laat het innovatieve karakter en het constante streven naar uitmuntendheid van Barça zien die ons onderscheidt en ons tot een unieke wereldwijde club hebben gemaakt’ volgens Joan Laporta, President van FC Barcelona.
Alex Norström, Chief Freemium Business Officer van Spotify voegt toe: ‘We zijn erg blij met de samenwerking met FC Barcelona, waarmee we de werelden van muziek en voetbal samenbrengen. Vanaf juli zal onze samenwerking een podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het nieuwe Spotify Camp Nou. De samenwerking creëert nieuwe mogelijkheden voor artiesten om in contact te komen met de wereldwijde fanbase van FC Barcelona. De missie van Spotify is om het potentieel van menselijke creativiteit te ontketenen, artiesten te ondersteunen en in contact te komen met fans. Wij geloven dat dit partnerschap vele mogelijkheden creëert om deze missie op unieke en impactvolle manieren waar te maken.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing