DHL Parcel sponsor en logistiek partner van nationale vrouwenteams

DHL Parcel sponsor en logistiek partner van nationale vrouwenteams
  • Sponsoring
  • 5 apr 2022 @ 08:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

DHL Parcel is sponsor en logistiek partner geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport. Het partnership draagt de naam #SameDream.

Met de sponsoring draagt DHL bij aan het realiseren van de juiste randvoorwaarden en omstandigheden voor vrouwenteams, om op het allerhoogste niveau hun sportprestaties neer te zetten. De Nederlandse vrouwensport maakt op internationaal topniveau een enorme groei door in prestaties en populariteit. DHL Parcel maakte de afgelopen jaren ook een stevige groei door. Deze match in ambitie en motivatie  wordt samengevat onder de noemer #SameDream. Daarbij biedt DHL de sporters steun en support om hun droom waar te kunnen maken. De naam DHL Parcel prijkt op de shirts van de hand- en volleybalsters. De term ‘logistiek partner’ geldt voor alle vier de vrouwenteams en betekent dat DHL Parcel zorg draagt voor het transport van materialen van en naar wedstrijdlocaties.

Groei en nieuwe wegen
De vrouwenteams zijn blij met de nieuwe overeenkomst. Jan Dirk van der Zee, directeur vrouwenvoetbal van de KNVB, spreekt namens de vier sportbonden: ‘Groeien en nieuwe wegen inslaan, is wat wij herkennen in een bedrijf als DHL Parcel. We – en dan heb ik het over de Nevobo, de KNHB, het NHV en de KNVB - passen goed bij elkaar; hands-on en erop gericht de beste te willen zijn. Deze samenwerking is erop gericht om een nieuwe generatie meiden en vrouwen kracht, energie, positivisme en inspiratie te bezorgen. Prachtig dat DHL open staat voor dit nooit eerder vertoonde partnership met vier sportbonden en samen met ons dezelfde droom nastreeft.’

Michel Clausing, CCO van DHL Parcel Benelux: ‘De vrouwenteams laten zien dat je met hard werken veel kunt winnen, maar dat je daarbij ook slimme nieuwe wegen moet bewandelen, zoals DHL Parcel dat doet met digitale features en groene bezorgopties. De aansluiting met nationale teams wordt bovendien ingegeven door het feit dat DHL Parcel van oudsher diep geworteld zit in de Nederlandse samenleving. Dit sponsor- en partnership is een perfect fit, waarmee alle partijen hun voordeel kunnen doen en waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties.’

Ondersteunende bureaus
DHL wordt in strategie, communicatie en activatie ondersteund door Triple Double sportmarketing en 180Amsterdam. Guido Klomp, Managing Director bij Triple Double sportmarketing: ‘Het is uniek dat een internationaal merk als DHL Parcel op deze manier als sponsor van vier vrouwenteams instapt. Het bevestigt de positieve ontwikkeling die deze bonden de afgelopen jaren gemaakt hebben. We zijn er super trots op dat we DHL op deze reis mochten helpen en gaan er samen alles aan doen het maximale te bereiken.’

We hopen dat het heel veel meisjes inspireert om hun droom waar te maken

Barbara Bijlard, Business Director bij 180 Amsterdam: ‘We werken al meer dan tien jaar geweldig samen met DHL op vele internationale campagnes. Voor ons komt een droom uit nu we ook in Nederland aan de slag mogen voor DHL Parcel. Dit project ligt ons nauw aan het hart, omdat het zoveel ambitie heeft om de wereld zoals wij die kennen een stukje beter, mooier en gelijkwaardiger te maken. We hopen dat het heel veel meisjes inspireert om hun droom waar te maken. We hopen ook dat het hun broertjes, vaders en moeders heel veel trots en plezier schenkt om samen te beleven wat die internationale topprestaties betekenen voor heel Nederland.’

Ambassadeurs
Om de medewerkers en klanten van DHL Parcel mee te nemen in het wel en wee van de sporters op weg naar hun successen treedt van ieder team één van de speelsters op als ambassadeur; dat zijn handbalster Lois Abbingh, hockeyster Pien Sanders, volleybalster Laura Dijkema en voetbalster Jackie Groenen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken