Meesters op de fiets

Meesters op de fiets
  • Sponsoring
  • 14 apr 2022 @ 13:21
  • 24975 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Speciaal voor de Tour de France van 2022 brengen Team Jumbo-Visma en AGU een Limited Edition Tourshirt uit waarin de ploegen vier weken lang door Frankrijk gaan rijden. Kijkers wereldwijd zullen de meesterwerken van Rembrandt, Vermeer en Van Gogh herkennen.

Met behulp van Artificial Intelligence is een palet aan kleuren, patronen en samenstellingen gekozen uit de topstukken van de Hollandse Meesters.

Door regelgeving vanuit de UCI dient Team Jumbo-Visma het huidige shirt aan te passen tijdens de Tour de France. Het tenue lijkt namelijk te veel op de gele leiderstrui van de Ronde van Frankrijk.

Vorig jaar stonden er om die reden namen van fans op het officiële tenue van het team. Voor de editie van 2022 leggen Team Jumbo-Visma en AGU de link met hun Hollandse afkomst. De hang naar perfectie en prestatie vormt de parallel tussen de Hollandse Meesters, de wielerploeg en AGU. Rembrandt, Vermeer en Van Gogh zijn volgens de organisatie ‘wereldwijd bekend om hun gedetailleerde en unieke werken en hun topstukken worden gezien als enkele van de allerbeste kunstwerken ooit gemaakt.’ 

Volledig in lijn met het innovatieve karakter van AGU en de ploeg is er gewerkt met Artificial Intelligence om de schilderijen om te zetten naar het design. Het shirt wordt deze zomer door zowel de mannen- als vrouwenploeg gedragen in Frankrijk en is ook tijdelijk beschikbaar voor fans van de ploeg.

 Algoritmes & Hollandse Meesters

Door gebruik te maken van Artificial Intelligence hebben de designers inspiratie ontleend aan individuele werken en de stijl van de Hollandse Meesters. Een algoritme heeft vijftig schilderijen van Vermeer, Rembrandt en Van Gogh geanalyseerd en kleine digitale stukjes uit de schilderijen gehaald om tot een nieuw meesterwerk te komen.

De mooiste stukken met een goed contrast zijn vervolgens gebruikt in het ontwerp en zorgen ervoor dat mensen meerdere werken van de Hollandse meesters herkennen bij renners als Primož Roglič, Wout van Aert en Marianne Vos.

 

Richard Plugge, General  Manager Team Jumbo-Visma: ‘Vorig jaar brachten we samen met AGU een speciaal Tourshirt uit. Destijds kregen fans de mogelijkheid om met hun naam op ons officiële shirt te staan en zo onderdeel te worden van onze reis naar Parijs. Dat gaf ons de inspiratie om dit jaar nog een stap verder te gaan. Het is ontzettend gaaf dat we via innovatie inspiratie uit de werken van drie aansprekende Hollandse Meesters hebben kunnen halen. Het perfecte toonbeeld van onze herkomst en ambitieuze doelen.’

Björn Jeurissen, CEO AGU: ‘We zijn er erg trots op dat we de meest hoogwaardige, innovatieve en aerodynamische wielerkleding van deze Tour de France ook nog eens kunnen uitbrengen in een uniek design. De Nederlandse roots van zowel Team Jumbo-Visma als AGU en onze internationale ambities sluiten naadloos aan bij de aantrekkingskracht van onze Hollandse grootmeesters.’

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken