SD Worx sponsort vrouwenwielrennen: 'Een sport die teamgeest en diversiteit omarmt'

SD Worx sponsort vrouwenwielrennen: 'Een sport die teamgeest en diversiteit omarmt'
  • Sponsoring
  • 21 apr 2022 @ 05:22
  • 21220 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In 2021 is SD Worx hoofdsponsor geworden van de beste vrouwenwielerploeg ter wereld volgens de UCI ranking, en dit voor de duur van vier jaar. Kobe Verdonck, CEO van SD Worx, en Danny Stam, teammanager van Team SD Worx over deze samenwerking en de ambities van het team.

Het wielerseizoen is in volle gang. Parijs-Roubaix is nog maar net verreden of de volgende voorjaarsklassieker kondigt zich al weer aan: Luik- Bastenaken- Luik. De dames uit het Team SD Worx waaronder Demi Vollering, Lotte Kopecky, Chantal van den Broek-Blaak en Ashleigh Moolman-Pasi zijn in alle races steevast vooraan te vinden. Tot nu toe boekten de vrouwen van SD Worx al 5 overwinningen en stonden ze 13 keer in de Top3 klassering.

SD Worx is een organisatie die 76.000 organisaties in Europa ondersteunt met HR- en salarissoftware, recruiters, loonverwerking en ondersteuning in wet- en regelgeving.

Het merk heeft bewust gekozen om het vrouwenwielrennen te sponsoren, omdat het bedrijf vrouwen dezelfde kansen wil bieden als mannen, zowel in de sport- als zakelijke wereld

Daarnaast wil het bedrijf mensen motiveren om meer te bewegen en helpen om de vrouwensport verder uit te bouwen. ‘Succes boek je door individuele talenten te laten samenwerken in een team,’ aldus hun motto.  

Danny Stam bouwde Team SD Worx mede uit ‘tot het beste team ter wereld.’ Volgens hem heeft het vrouwenwielrennen al grote stappen gezet, maar hij wil de sport naar een nog hoger niveau tillen. De komst van Parijs-Roubaix en de terugkeer van de Tour de France zijn twee nieuwe belangrijke stappen in de juiste richting volgens de sportmanager van Team SD Worx.

CEO Kobe Verdonck ziet louter voordelen van deze sponsoring voor zijn merk en naamsbekendheid, vooral met het oog op internationalisering.  

Hij zegt daarover: ‘SD Worx wil de Europese marktleider zijn op het gebied van HR en payroll. Het is daarom belangrijk dat we internationaal werken aan onze naamsbekendheid. We willen onze naam verbinden aan een sport die ook aan het groeien is en waar teamgeest en diversiteit belangrijk is. Bovendien is wielrennen een uitermate toegankelijke en groene sport, dichtbij de mensen en internationaal geliefd bij een zeer breed publiek. De ploeg bestaat uit topsportsters van verschillende nationaliteiten en het niveau ligt erg hoog. Ook zien we heel wat raakvlakken met de waarden van SD Worx: deze internationale wielerploeg zet net als wij alles op alles om de koppositie te behouden. Teamwerk en sterke individuele prestaties zijn hierbij een must.’

 Wat is jullie belangrijkste doelstelling t.a.v. sponsoring en waarom?

‘We zijn ervan overtuigd dat deze sponsoring onze naamsbekendheid verder zal versterken bij zowel werkgevers als werknemers, internationaal.’

 Wanneer is sponsoring voor jullie geslaagd?

‘Al in het eerste jaar als hoofdsponsor, in 2021, bleek duidelijk dat dit ons helpt met de uitbouw van onze internationale naamsbekendheid. Klanten en prospecten spreken ons hierop aan en ook intern leeft dit. We organiseren tal van events, dit brengt mensen samen. Uiteraard is het geweldig om hoofdsponsor te zijn van 's wereld beste team in vrouwenwielrennen. Ook nu, in 2022, hebben we al heel wat aandacht gekregen en dat geldt voor het vrouwenwielrennen in het algemeen. Er zijn steeds meer teams, het prijzengeld wordt gelijkgetrokken met dat van de mannen, er zijn extra wedstrijden toegevoegd aan de kalender en er is ook veel meer media-aandacht voor het vrouwenwielrennen. We zijn blij dat we via onze sponsoring ons steentje kunnen bijdragen bij de uitbouw van het vrouwenwielrennen en zo de rensters mee kunnen faciliteren om in de beste omstandigheden hun sport te kunnen beoefenen.’

Credits fotografie: SD Worx

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken