SodaStream redt één miljoen zeeschildpadden in april
- Sponsoring
- 5 apr 2022 @ 13:26
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 apr 2022 @ 13:26
- Michiel van Zaane
SodaStream heeft zijn Earth Day-campagne 2022 gelanceerd, met Baywatch-ster David Hasselhoff in de hoofdrol. Met een knipoog naar zijn rol in de tv-serie uit de jaren 90, vertolkt Hasselfhoff opnieuw een strandwacht. Alleen toont hij deze keer hoe je zeeschildpadden het leven kunt redden.
In de strijd tegen afval van wegwerpplastic en om te voorkomen dat het in de oceanen belandt, gaat SodaStream een samenwerking aan met See Turtles, een ngo die zich inzet om zeeschildpadden wereldwijd te beschermen. Zonder deze zeedieren zou het ecosysteem namelijk grondig verstoord worden. Met dit initiatief verbindt SodaStream zich tot het redden van één zeeschildpad voor elk bruiswatertoestel dat wereldwijd gedurende de maand april wordt verkocht. De opbrengst per SodaStream-toestel wordt gedoneerd aan See Turtles.
Maand van de Aarde
‘SodaStream streeft voortdurend naar oplossingen om het milieu en de planeet nog beter te beschermen’, aldus Johan Schepers, General Manager SodaStream Benelux. ‘Dit jaar gaan we weer een stap verder met de allergrootste campagne naar aanloop van Earth Day tot nu toe, die de hele maand april zal duren. Bij SodaStream vieren we dus eigenlijk ‘de Maand van de Aarde’. Met deze campagne stimuleren we mensen niet alleen om de oceanen te vrijwaren van afval van wegwerpplastic, maar geven we hen ook de kans om bedreigde babyzeeschildpadden over de hele wereld te redden.’
Niets doen is geen optie
‘Ik ben vereerd om met SodaStream mee te werken aan de strijd voor het milieu en om aandacht te vragen voor de bedreiging van zeeschildpadden en onze stranden’, vertelt de Amerikaanse acteur David Hasselhoff. ‘Dit is een zaak waar ik sterk in geloof. Ik hoop dat we deze dringende kwestie wereldwijd op de agenda kunnen zetten. Het is geweldig om deel uit te maken van dit initiatief –‘SodaStream Rocks’! De Earth Day-campagne van SodaStream is nodig om internationaal de aandacht te vestigen op het belang van zorg voor onze planeet. Ieder van ons moet zijn of haar individuele verantwoordelijkheid opnemen voor een duurzamere wereld. Niets doen is géén optie.’ De campagnevideo met The Hoff is hier te zien.
‘See Turtles is verheugd om samen te werken met SodaStream, om babyzeeschildpadden over de hele wereld te redden en de consumptie van wegwerpplastic te verminderen", aldus Brad Nahill, CEO van See Turtle. ‘Via ons programma ‘Billion Baby Turtles’ zal de steun van SodaStream beschermingsprogramma's helpen op meer dan 20 belangrijke neststranden in 16 verschillende landen.’
Andere SodaStream-initiatieven voor deze Earth Day:
- SodaStream houdt vast aan zijn belofte, op de vorige Earth Day, om maar liefst 78 miljard plastic wegwerpflessen te vermijden tegen 2025.
- Als extra ondersteuning voor deze brede campagne lanceert SodaStream een unieke VR-ervaring, waarbij iedereen zijn eigen virtuele babyzeeschildpad kan helpen om veilig de oceaan te bereiken. David Hasselhoff was de eerste om deel te nemen aan de challenge. Speel mee via Sodastream.nl.
- Tot slot zullen SodaStream-medewerkers over de hele wereld zich op 22 april extra inzetten om de duurzame missie bij jongere generaties te promoten. Belgische en Nederlandse SodaStreamers gaan helpen plastic wegwerpafval op te ruimen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing