Alpe d'HuZes is terug met maximaal aantal deelnemers
- Sponsoring
- 27 mei 2022 @ 14:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 mei 2022 @ 14:28
- Sjaak Hoogkamer
Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ beklimmen 5000 deelnemers op 2 juni 2022 lopend of fietsend de Franse Alpe d’Huez om geld op te halen voor kankeronderzoek. Na twee coronajaren vindt het evenement weer plaats.
Voorzitter Erik Jutstra van Alpe d’HuZes: ‘We zijn erg trots op het geduld van alle deelnemers. Na twee jaar wachten mogen we nu echt weer naar Frankrijk. De ontlading aan de top zal daardoor des te groter zijn. Deze 15e editie wordt er een om nooit meer te vergeten.’
Koersweek
De koersdag op donderdag 2 juni 2022 is onderdeel van een hele koersweek, van zondag 29 mei tot en met vrijdag 3 juni.
Deze week staat volgens de organisatie in het teken van saamhorigheid, emoties delen en herdenken. Jutstra: ‘Dat maakt Alpe d’HuZes een unieke belevenis en veel meer dan enkel een fondsenwervend sportevenement. Inclusief supporters en vrijwilligers die Alpe d’HuZes mogelijk maken, verwachten we tijdens het evenement ongeveer 15.000 mensen op de Franse Alpe d’Huez.’
Besteding donaties
KWF beheert de opbrengsten van Alpe d’HuZes in het Alpe d’HuZes/KWF-fonds. De afgelopen 15 jaar is 183.619.942 euro opgehaald. 100 procent van de donaties wordt verantwoord besteed aan wetenschappelijk kankeronderzoek binnen verschillende thema's. De opbrengsten van dit jaar gaan naar het stimuleren van jonge onderzoekers. Op maandag in de koersweek legt de organisatie tijdens een speciale donatieavond uit wat er gebeurt met de donaties: hoe worden de opbrengsten van Alpe d’HuZes besteed. Ook wordt dan bekendgemaakt welke jonge onderzoeker de Bas Mulder Award krijgt, de stimuleringsprijs voor jong onderzoek talent.
Fotografie: Alpe d’HuZes
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing