Johan Cruijff ArenA: Huis van Oranje tijdens WK
- Sponsoring
- 13 jun 2022 @ 11:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 jun 2022 @ 11:21
- Sjaak Hoogkamer
De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, Toto en Volkswagen een nieuw fan evenement om het toernooi in Nederland te beleven.
Samen transformeren zij de Johan Cruijff ArenA tot het ‘Huis van Oranje’. Hier krijgen vanaf de tweede groepswedstrijd 55.000 Oranjefans de mogelijkheid de wedstrijden van het Nederlands elftal live te bekijken op schermen van in totaal 600m2. Daarnaast zijn er artiesten en entertainment.
Jean Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB: ‘In Nederland halen we alles uit de kast voor een eindtoernooi van Oranje. Straten worden versierd, buren kijken buiten samen naar de tv en de wedstrijden worden zo gezamenlijk beleefd. Dit jaar start het WK echter in november, dus het weer maakt dergelijke feestjes buiten onmogelijk. De meeste fans beleven het WK in eigen land, net zoals de meeste van onze partners. Daarom zorgen wij met het ‘Huis van Oranje’ voor het grootste voetbalfeest van Nederland door vanaf de tweede groepswedstrijd iedere wedstrijd 55.000 mensen in de Johan Cruijff ArenA welkom te heten. Met dezelfde Oranje-feestsfeer als altijd, maar dan nog grootser aangepakt en met een dak boven ons hoofd.’
Bondscoach Louis van Gaal over het event: ‘Tijdens het WK in Brazilië merkte ik dat we weinig meekregen van de Oranjegekte in Nederland. Dat vond ik jammer, want elke steun voor het team is welkom. Daarnaast geloof ik erin dat de beelden van het ‘Huis van Oranje’ de spelers laten zien en voelen hoe sterk de fans in Nederland achter het team staan. Zo kunnen zij de spelers een extra boost geven.’
De eerste groepswedstrijd op maandagochtend 21 november geldt als de exclusieve voorpremière van ‘Huis van Oranje’ en vindt plaats in AFAS Live.
De tweede en de derde groepswedstrijd én alle eventuele vervolgwedstrijden vinden plaats in het ‘Huis van Oranje’ in de Johan Cruijff ArenA. Op 22 juni gaan de kaarten voor het ‘Huis van Oranje’ op vrijdag 25 november (Nederland-Ecuador) en dinsdag 29 november (Nederland-Qatar) in de verkoop via huisvanoranje2022.nl.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing