Oppo gaat tweejarig partnerschap met UEFA aan

Oppo gaat tweejarig partnerschap met UEFA aan
  • Sponsoring
  • 18 jul 2022 @ 11:50
  • 13482 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het smart device merk Oppo kondigt vandaag aan dat het de komende twee seizoenen partner zal zijn van de UEFA (Union of European Football Associations) tijdens verschillende UEFA-competities.

Het is het eerste Chinese merk dat partner wordt van, onder andere, UEFA's belangrijkste clubcompetitie: de UEFA Champions League.

Tijdens de seizoenen 2022-23 en 2023-24 zal Oppo nauw samenwerken met het Europese voetbalbedrijf.

De positionering van de UEFA Champions League als het beste van het beste sluit volgens Oppo aan bij de eigen merkpropositie Inspiration Ahead. Het bedrijf zal naar eigen zeggen ‘samenwerken met de UEFA om inspirerende momenten uit de UEFA Champions League te laten zien aan voetbalfans over de hele wereld.’ Andere UEFA-competities die Oppo zal ondersteunen betreffen de UEFA Super Cup, UEFA Futsal Champions League Finals en UEFA Youth League Finals.

William Liu, President Global Marketing van Oppo over de samenwerking: ‘We zijn verheugd om samen te werken met de UEFA om voetbalfans te inspireren tijdens UEFA-wedstrijden. Wij geloven in de kracht van innovatie om ons te helpen de uitdagingen van het leven te overwinnen. In lijn met de ambitie van de UEFA om te strijden in geval van tegenspoed, maakt dit een perfect partnerschap.’

Guy-Laurent Epstein, Marketingdirecteur van de UEFA: ‘We zijn verheugd Oppo te mogen verwelkomen in de UEFA-sponsorfamilie met 's werelds grootste clubcompetitie, de UEFA Champions League. Ze zijn een wereldleider op het gebied van mobiele technologie en samen kijken we ernaar uit om voetbalfans over de hele wereld met elkaar in contact te brengen en te inspireren.’

Aard van de samenwerking

Als onderdeel van het partnerschap zal Oppo zichtbaar zijn via billboards, in stadions met uitgebreide reclame en op de website en sociale mediakanalen van de UEFA Champions League. Daarnaast biedt het merk voetbalfans de mogelijkheid om tijdens het UEFA Champions League-seizoen het veld op te gaan en belangrijke momenten vast te leggen met zijn smartphones.

Oppo is ook partner van Wimbledon en Roland-Garros en wereldwijd partner van de International Cricket Council (ICC).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken