Rabobank lanceert ClubSupport campagne

Rabobank lanceert ClubSupport campagne
  • Sponsoring
  • 15 jul 2022 @ 16:03
  • 15608 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De bank wil hiermee onderstrepen dat ‘iedereen een club verdient.’ De campagne is ontwikkeld door 180 Amsterdam en borduurt verder op de ClubSupport-campagnes van de afgelopen 3 jaar.

Met Rabo ClubSupport draagt Rabobank het hele jaar door met kennis, netwerk en geld bij aan maatschappelijke doelen van meer dan 30.000 clubs door heel Nederland.

Centraal in de campagne staat de overtuiging van de bank ‘dat het Nederlandse clubleven de samenleving sterker maakt.’ In deze commercial kijken we naar drie individuen die aansluiting vinden bij een club en daar helemaal in hun element zijn. Een meisje dat graag wil dansen vindt in Kunstbende een plek waar ze haar creatieve talent kan ontwikkelen. Een scoutingleider weet zijn hele club op de been te krijgen om het clubhuis te verduurzamen. En een jongen die het liefst zou hockeyen vindt dankzij de Hockey Foundation in zijn eigen wijk een club waar hij welkom is.

Speciaal voor deze campagne is een moderne remake gemaakt van het Cheers-nummer ‘Where everybody knows your name’, ondertussen herkenbaar als het liedje van Rabobank.

De nieuwste versie is positief, energiek, en meer up-tempo. De vocals zijn ingezongen door Kunstbende winnares Jaïnda Buiter, waarmee de cirkel rondom talentontwikkeling volgens de bank rond wordt. De track is geproduceerd door Massive Music die ook tekende voor het sound design van de commercial.

Marianne Bruijn, Brand Strategist bij Rabobank: ‘Als coöperatieve bank investeren we elk jaar in het versterken van de samenleving. Dat doen we met kennis, netwerk en een gedeelte van onze winst – en altijd samen met onze leden en partners. Met Rabo ClubSupport ondersteunen we meer dan 30.000 clubs met doelen als talentontwikkeling, verduurzaming of meer inclusiviteit. Zo steunen we Kunstbende met de ontwikkeling van creatief talent en samen met de Hockey Foundation richten we nieuwe clubs op, zodat iedereen de samenleving, sportclubs, talent, inclusikans krijgt om in teamverband te sporten. Sinds dit jaar is Rabo ClubSupport de overkoepelende noemer voor alle andere vormen van steun die we clubs en verenigingen bieden. Van de sponsoring van het Nederlands Hockeyelftal, tot aan het organiseren van masterclasses en workshops over bijvoorbeeld ledenbinding of het aantrekken van vrijwilligers.’

Barbara Bijlard, Joint Managing Director bij 180 Amsterdam: ‘We zijn trots op de nieuwe merkstrategie die we samen met Rabobank hebben neergezet, en die brengen we met deze campagne weer verder tot leven. Zo brengen we Rabobank als merk terug naar de kern: een menselijke en oplossingsgerichte bank met zijn wortels in de samenleving.’

Rabo ClubSupport is een samenwerking van Rabobank en een groot aantal partners: NOC*NSF, het LKCA, de KNHB, de KNLTB, de KNSB, Nevobo, Fonds Gehandicaptensport, Kunstbende en de Hockey Foundation.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken